تبیان، دستیار زندگی

گفت‌وگوبا پدر شهید لشكر فاطمیون نجیب محمدی

دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) تكلیفی است كه امام تعیین كرد

چقدر می‌ارزد؟! نبودن جوان رشید خانه‌ات را می‌گویم كه سال‌ها پای قد كشیدن و به ثمر نشستنش سختی‌ها كشیده‌ای؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید  نجیب محمدی

چقدر می‌ارزد؟! نبودن جوان رشید خانه‌ات را می‌گویم كه سال‌ها پای قد كشیدن و به ثمر نشستنش سختی‌ها كشیده‌ای؟ چقدر می‌ارزد كه برای امنیت خانواده‌ات در افغانستان نتوانی به كسی بگویی فرزندت به ایران رفته تا بشود مدافع‌حرم. این همه پنهان‌كاری و رفت‌وآمد‌های در خفا به بهانه زیارت امام‌رضا(ع) چند می‌ارزد! همه اینها حكایت امروز روایت شهید مدافع حرم نجیب محمدی است. جوانی كه تاب ماندن نداشت و افغانستان را به بهانه كار در ایران ترك كرد و آمد تا مدافع زینبی شود و چه خوب حضرت زینب‌(س) دستمزد این‌ همه مجاهدت را با شهادتش داد. نوشته زیر گذری است بر زندگی تا شهادت نجیب محمدی از زبان پدرش شیراحمد محمدی.

زیارت امام رضا (ع) برای دیدن پیكر فرزند شهید
شیر احمد محمدی متولد 1337 پدر شهید نجیب محمدی از شهدای مدافع حرم لشكر فاطمیون است كه بعد از شنیدن خبر شهادت پسرش به ایران آمده است تا پیكر فرزندش را زیارت كند. شیراحمد می‌گوید: به دلایل امنیتی نمی‌توانستم به كسی بگویم كه فرزندم راهی ایران شده تا به سوریه برود و حالا هم شهید شده است. به بهانه زیارت امام رضا(ع) از افغانستان به ایران آمدم و به دیدار پیكر فرزندم رفتم. امروز كه با شما صحبت می‌كنم یك ماهی می‌شود كه مهمان خانه پسرعمویم هستم كه خود ایشان هم مدافع حرم بی‌بی زینب (س) است.
40سال جنگ
پدر شهید از سال‌ها زندگی‌اش در افغانستان، برایمان می‌گوید: من كشاورز بودم و با زحمت و كار كشاورزی بچه‌ها را بزرگ كردم. نجیب بعد از تحصیل و آموزش قرآن، به كارگری پرداخت اما زمانی كه متوجه شد همشهری‌هایش برای دفاع از حرم به سوریه می‌روند، او هم عزمش را برای رفتن جزم كرد و گفت می‌خواهم به ایران بروم. نجیب 19سال داشت كه برای حضور در جمع مدافعان حرم به ایران آمد. وقتی از پدر شهید سؤال می‌كنم نجیب برای جلب رضایت شما چه كرد، می‌گوید: وقتی متوجه نیت نجیب شدیم، من و مادرش رضایت دادیم. مخالفتی هم نكردیم. خودش دوست داشت كه برود و رفت. من هم رضایت دادم. دوست داشت كه برود . ما هم راضی شدیم به رضای خدا . ما افغانستانی‌ها معنای جنگ و ظلم و ظالم را خوب می‌دانیم. 40سال در جنگ بودیم . پدر شهید محمدی در ادامه می‌گوید: نجیب مدت دو سال در جبهه مقاومت بود. سه مرتبه اعزام شد و در چهارمین اعزامش به شهادت رسید.
اسلام بی‌مرز
وقتی صحبت از چرایی اعزام نجیب می‌شود پدر شهید به سخنان امام خمینی (ره) اشاره می‌كند و می‌گوید: این جمله امام خمینی را خوب به یاد دارم و بارهاو بارها شنیده بودم كه فرمودند: اسلام مرز نمی‌شناسد. امروز دفاع از حرم اهل‌بیت نتیجه تكلیفی است كه امام برایمان مشخص كرد. این جمله امام تكلیف آنهایی را كه دغدغه دفاع از اسلام دارند، مشخص می‌كند. من فرزندم را با همه مشكلات و اتفاقاتی كه امكان داشت برایش بیفتد، راهی كردم. من منتظر همه اینها بودم. منتظر اسارت، جانبازی و شهادت كه به لطف خدا شهادت نصیبش شد.
شهدا و الگوی جوانان
در انتهای هم‌صحبتی با پدر شهید از نحوه شهادت نجیب می‌گوید: پسرم 17مرداد ماه امسال در عملیاتی در تدمر سوریه به شهادت رسید. تیر به قلب و صورتش اصابت كرده بود. مرگ به سراغ همه ما خواهد آمد حتی انبیا و اولیای خدا از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر صد‌ها سال هم از عمر آدمی بگذرد باید به دیدار خدا برود پس چه زیبا و چه بهتر كه این مرگ در راه خدا باشد، یعنی در راه رضای پروردگار باشد. نجیب مزد مهربانی و ایمانش را با شهادت گرفت . در پایان از شما به خاطر اینكه با تمام سختی‌ها و مشكلاتی كه برای پیدا كردن خانواده و ارتباط با آنها دارید همچنان فعالیت می‌كنید، سپاسگزارم. امیدوارم كه خداوند نام شهدای مدافع حرم را در قافله كربلائیان ثبت كند و ما را هم شفاعت كنند. امیدوارم همه جوانان از شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی الگو بگیرند تا ادامه‌دهنده راه و رسم شهدا باشند.

منبع: روزنامه جوان