تبیان، دستیار زندگی

«تلنگر» نمایشی با درون مایه مذهبی است

دراماتورژ نمایش «تلنگر» عنوان کرد: این نمایش در ژانری اجتماعی و با درون مایه مذهبی ، تلنگری به همه افرادی می زند که ناخواسته در زندگی شان وارد مسیر اشبتاهی شده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نمایش تلنگر

 
علی اکبر طرخان طراح دراماتورژ نمایش «تلنگر» طی سخنانی عنوان کرد: این اثر با ژانر اجتماعی، صرفا کار مذهبی نیست بلکه با درون مایه مذهبی، اعتقادی و ایدوئولوژیک است و به نوعی داستان این نمایش تلنگری به همه افراد میزند که اگر هر فردی در طول زندگی خود ناخواسته وارد مسیر اشتباهی شود بتواند در جهت اصلاح آن قدم بردارد.
وی بیان کرد: متن این اثر نمایشی برای یک سال پیش بود به قلم مهین نوبخت بسیار خوب و حرفه ای نوشته شده و ما مجددا این اثر را بازنویسی نهایی کردیم.
وی در ادامه گفت: در طول اجرای این نمایش تلاشمان بر این بود که بتوانیم از دیالوگ ها و روایت های داستان به صورت دراماتیک بهره ببریم و بیشتر تصویر سازی برای مخاطب داشته باشیم تا اینکه یک داستان را روایت کنیم.
وی اظهار داشت: همچنین بازیگران این نمایش توانستند به درستی نقششان را ایفا کنند و این نمایش روایت گر داستان میثم و کیارش است که به صندوق یک موسسه خیریه که پول نذری برای ایام عاشورا بود ، دستبرد میزنند و در ادامه اتفاقات و حوادثی در این راستا به وقوع می پیوندد.

طرخان بیان کرد: نمایش «تلنگر» شیوه متفاوت تر و نگاه حرفه ای تری نسبت به کارهای مناسبتی دارد. از پیشکسوتان عرصه نمایش دعوت میکنیم که دیدن این نمایش را از دست ندهند.

ساغر کیان راستی بازیگر نقش خردسال در نمایش «تلنگر» همچنین در گفت وگو با فارس گفت: اولین کارنمایشی ام در اپرای «عشق و عقل و آدمی» به کارگردانی امیر دژاکام بود. همچنین در این نمایش آئینی نقش خود را به خوبی درک کردم و در عین حال شخصیت نمایشی «حلما» نقشی جدی و بعضی بخش ها غمگین و شادی را با خود همراه داشت.

بازیگر فیلم سینمایی «بغض پنهان» و «یک روز به خصوص» افزود: کار کردن با مهین نوبخت کارگردان نمایش «تلنگر» برایم لذت بخش بود و من به شخصه در برخی موارد نظرم را در بهتر شدن ایفای نقشم به کارگردان می گفتم و در بعضی موارد نظرم را قبول میکردند.

کیان راستی بیان کرد: نمایش «تلنگر» صرفا یک کار مذهبی نیست چرا که به نوعی زندگی مردم امروزی را روایت میکند و در راستای آن سوءتفاهم ها و کدورت هایی در زندگی افراد به وجود می آید که نباید خیلی زود قضاوت کرد.

ماهان عابدی بازیگر دیگر خردسال این نمایش که درمجموعه «دیوار شیشه ای» به کارگردانی نوید مهین دوست به ایفای نقش پرداخته گفت: در نمایش «تلنگر» ایفاگر نقش سعید هستم که نقص شنوایی دارم.
همچنین درنمایش اپرای «عشق و عقل و آدمی» به ایفای نقش پرداختم که آذر ماه مجددا در تالار وحدت روی صحنه میرود.

منبع: فارس