تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه کباب برگ

در صورتی که کباب نرم تری میخواهید میتوانید 1 قاشق چایخوری کیوی رنده شده به مواد اضافه کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کباب برگ

 مواد لازم:

گوشت راسته با فیله گوساله ۱ کیلوگرم
روغن زیتون ۱/۳ پیمانه
پیاز ۲ عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

زمان تهیه ۱۲۰ دقیقه
زمان پخت ۲۰ دقیقه

طرز تهیه:

۱ این کباب را می توان از راسته گوسفند یا گوساله انتخاب کرد . راسته را پیش از بریدن باید پاک کرد. یعنی ۳ الی ۴ سانتیمتر از سر کلفت آن را که محل اتصال به استخوان است، باید برید ورگ و ریشه روی راسته را باید برداشت.
۲ راسته را پاک و از طول به چند قسمت ۱۰ سانتی متری تقسیم کنید . هر قسمت را روی تخته بخوابانید و با برش طولی به شکل چند ورقه به کلفتی حدود یک سانتی متر ببرید.
۳ یک ورقه از راسته ها را روی تخته بگذارید و با پشت یک کارد سنگین یا ساطور یا بیفتک کوب روی گوشت بکوبید. آب پیاز رنده شده , روغن زیتون, ماست (در صورت دلخواه) و زعفران را مخلوط کنید
۴ راسته ها را در این مایه بخوابانید و بگذارید حداقل یک شب بماند, سپس به سیخ بکشید . توجه داشته باشید نمک گوشت های قرمز مخصوصاً کباب ها را باید در وسط پخت زد . اگر این کار را از قبل از پخت انجام دهید, گوشت آب انداخته و کباب خشک و سفت می شود. گوشت‌ها را به پهنایی در حدود ۷ سانتیمتر برش داده، آن‌ها را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه کنید.
۵ سپس پیاز را با رنده ریز رنده کرده تا کاملاً له شود . آب آن را گرفته و با روغن زیتون و فلفل مخلوط کنید .
۶ گوشت‌ها را به‌مدت ۲۴ ساعت در مخلوط آب پیاز و روغن زیتون خوابانده و در یخچال قرار دهید.
۷ سپس ۲ الی ۳ بار با بیفتک کوب روی گوشت‌ها بزنید .
۸ تکه های گوشت را که به سیخ می‌کشید آنها را روی کباب پز کباب کنید و گاهی سیخ های کباب را بر گردانده تا هر دو طرف کاملاً پخته شود. اما دقت می کنیم که کباب زیاد خشک نشود .
۹ سیخ را روی حرارت قرار دهید و این طرف و آن طرف کنید تا گوشت کباب شود ( بهترین آتش برای کباب ذغال است). کره را ذوب کنید و با مقداری زعفران سائیده شده مخلوط کنید و همزمان با کباب شدن گوشت ها با برس روی کباب ها بزنید.
۱۰ کباب را مستقیم از روی حرارت بر روی برنج قرار دهید ( برنج بهتر از نان است چون کباب برگ را اگر روی نان قرار دهید خیلی زود خشک خواهد شد ) ، کباب برگ را همراه با گوجه کباب شده ، برنج ، لیمو ترش و جعفری سرو کنید.
۱۱ نمک را نیز در اواخر پخت به گوشت اضافه کنید .

منبع: پاپیون 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.