تبیان، دستیار زندگی

پایان داستان «خرس پدینگتون» یک سال پس از درگذشت خالقش

ماجرای نهایی «خرس پدینگتون»، قرار است ژوئن ۲۰۱۸ و یک سال پس از درگذشت خالق آن، منتشر شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
خرس پدینگتون

آخرین داستان خرس پدینگتون که محبوب بسیاری از کودکان و بزرگسالان جهان است، یک سال پس از درگذشت خالق او مایکل باند، منتشر می‌شد.

دختر باند گفته است پدرش تا کمی پیش از درگذشتش مشغول تکمیل این کتاب بود، اما کار تصویرگری آن باقی مانده ‌بود... وی افزود: او جز نوشتن نمی‌توانست کاری بکند و قدرت جادویی خلق آثارش را تا پایان زندگی حفظ کرده بود.

این کتاب با عنوان «پدینگتون در سن پال» پس از درگذشت باند توسط آر.دبیلو آلی تصویرپردازی شد. این تصویرپرداز از سال ۱۹۹۷ تصویرگر آثار باند و مجموعه خرس پدینگتون بود.

قرار است شصتمین سالگرد خلق مجموعه کتاب‌های «خرس پدینتگتون» که با انتشار اولین کتاب به نام «خرسی به نام پدینگتون» به بازار آمد، به زودی گرامی داشته شود.

این کتاب آخر الهام گرفته از مراسم جشن ۹۰ سالگی ملکه الیزابت است که در آن دیوید آتنبورو متنی از باند را درباره گذر زمان خواند.

ناشر این مجموعه یعنی هارپرکالینز نیز از این کتاب آخر به عنوان هدیه‌ای یاد کرده که از سوی باند برای هوادارانش در آخرین روزهای زندگی‌اش خلق شد.

دختر باند در این باره افزود: همه زندگی‌ام با زندگی پدینگتون درآمیخته است.

این دختر ۱۳ آگوست ۱۹۵۸ متولد شد و نخستین کتاب پدینگتون ۱۳ اکتبر همان سال به بازار آمد.

باند نویسندگی را از سال ۱۹۴۵ و از زمانی که سرباز بود، آغاز کرده بود.

مایکل باند نویسنده انگلیسی که در ۹۱ سالگی درگذشت، یک سال پیش در روز تولد ملکه بریتانیا نشان افتخار گرفت. وی از نویسندگان محبوب مردم  و خالق مجموعه کتاب‌های «خرس پدینگتون» است که اولینش سال ۱۹۵۸ منتشر شد و تاکنون ۲۶ جلد از آنها منتشر شده و با اقتباس از آنها فیلم‌های سینمایی نیز ساخته شده است.  

این نویسنده مجموعه کتاب های دیگری هم دارد که «اولگا و پولگا» و مجموعه «موسیو پمپل ماوس» از جمله آنها هستند. او به جز مجموعه‌هایش خالق ۱۹ کتاب دیگر نیز بوده است.

امروز از مجموعه کتاب‌های خرس پدینگتون بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده و به بیش از ۴۰ زبان ترجمه شده است.

کتاب «پدینگتون در سن پال» آخرین داستان از این مجموعه است.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از گاردین