تبیان، دستیار زندگی

فلش بوک و نذری کتاب

چند نکته در حاشیه اخبار حوزه کتاب.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
نذری کتاب

عکسی که می بینید کانال تلگرامی انتشارات سوره مهر منتشر کرده با این عنوان:« نذری کتاب مراسم اربعین حسینی، شوشتر استان خوزستان». راستش این قدر عکس و نوشته آن گویا است که نیاز به توضیح بیشتر نیست.
طرح «نذری کتاب» سال ها است توسط برخی انتشاراتی ها انجام می شود: یک کار تمیز فرهنگی ؛ آتش به اختیار... دست اندرکاران این طرح چه خوب فهمیده اند که روح بیش از جسم به نذری نیاز دارد.

مبتکر ایده های نو

سوره مهر جزو انتشارت خوش فکر در حوزه نشر است. شکل و شمایل کتاب های این انتشارات،شیوه تبلیغات و نیز نحوه خدمت رسانی سوره مهر می تواند الگو شود. تازه ترین طرح بچه های سوره راه اندازی «فلش بوک» است. اصل خبر را بخوانید:
«فلش بوک» عنوان طرح جدید سوره مهر است که برای اولین بار به مخاطبان عرضه خواهد شد؛ فلش بوک‌ها برای تسهیل در مطالعه کتاب‌های گویا ارائه می‌شود چرا که بعضا دیده می‌شود فایل‌ها یا سی‌دی و یا dvd ها تنها در دستگاه‌های خاص خود قابلیت اجرا دارند و در همه مکان‌ها نمی‌توان از آن استفاده کرد، بر این اساس محتوای کتاب‌های صوتی روی فلش کارت‌ها عرضه خواهد شد.
این فلش کارت‌ها 16 گیگ خواهد بود و فضای باقی مانده آن مورد استفاده مخاطبان و در دسترس آنها برای جابه جایی فایل‌های مورد علاقه‌شان خواهد بود. 4 کتاب در بخش بزرگسال و یک مجموعه با سه کتاب در بخش کودک درون آن گنجانده شده است.
«دختر شینا»، «فرنگیس»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد» در بخش بزرگسال و سه کتاب: «رفاقت به سبک تانک»، «مجموعه قصه نمایش کودکان» و «فسقل‌ قصه‌های موتوری» برای کودکان درون این فلش بوک‌ها قرار داده شده است.
گفتنی است یازدهمین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال از 20 تا 26 آبان ماه برگزار خواهد شد و انتشارات سوره مهر از طریق واحد سوره مهر الکترونیک (سما) در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت، هدف از این حضور معرفی سایت‌ها، اپلیکیشن‌های طراحی شده و محصولات جدید به مخاطبان خواهد بود.
حوزه نشر کشور ما به طرح هایی از جنس «نذری کتاب» و «فلش بوک» بیش از پیش نیاز دارد.

توزیع کتاب در اربعین

سوره مهر اخیرا دست به ابتکار جالب دیگری زد و یکی از کتاب های خود را در مراسم پیاده روزی روز اربعین توزیع کرد.
این کتاب «چرا؟چرا؟چرا؟» نام دارد که با نویسندگی و تصویرگری «کلرژوبرت»، به صورت سه‌زبانه فارسی، عربی و انگلیسی به همت مرکز ترجمه حوزه هنری توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.
این کتاب در تیراژ دو هزار نسخه منتشر و در خلال پیاده‌ روی اربعین امسال در موکب‌های مختلف بین زائران کودک و نوجوان در عراق توزیع شد. کتاب داستان «چرا؟ چرا؟ چرا؟» به تبیین فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد.
این نوع حرکت ها نه تنها کودکان و نوجوانان را با مباحث مهم آشنا می سازد که گام مهمی در گسترش فرهنگ کتابخوانی است.