تبیان، دستیار زندگی

عضو شورای عالی حوزه علمیه کشور مطرح کرد؛

تدوین برنامه جامع حمایت از اساتید حوزه های علمیه

آیت الله مروی با بیان اینکه استاد ستون فقرات نظام آموزشی حوزه است، گفت: در پی رفع دغدغه های علمی و معیشتی اساتید هستیم تا استاد در آرامش خاطر به تدریس اشتغال داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تدوین برنامه جامع حمایت از اساتید حوزه های علمیه
 آیت الله جواد مروی عضو شورای عالی حوزه علمیه کشور امروز در جلسه مشترک با اساتید و مسؤولان حوزه علمیه ارومیه، اظهار داشت: شورای عالی حوزه های علمیه مراجع به ویژه رهبری را از اسناد بالادستی خود می داند.
وی با بیان اینکه هدف ما فهم و احیای سلف صالح و بازگشت به آن با توجه به نوآوری ها و مسائل روز است، گفت: باید سنن گذشته را فهم کرده و با دقت بالا ضعف ها را با نوآوری و نیاز زمان حل کنیم تا مشکلات امروز رفع شود.
آیت الله مروی با بیان اینکه هیچ گاه از شیوه های آموزشی مطلوب جهان غفلت نکرده ایم، ادامه داد: ما در تغییرات پایبند به سنن سلف صالح هستیم و در عین حال از شیوه های به روز نیز غفلت نکرده ایم و در کنار صیانت از این داشته ها به تعمیق حوزه های علمیه توجه ویژه داریم.
وی امتیاز بزرگ حوزه های علمیه را تعمیق و ژرفای آن است، گفت: المیزان علامه طباطبایی، البیان مرحوم خویی و الغدیر علامه امینی به اذعان بزرگان اهل سنت از کتب بسیار ارزشمند و عمیق شیعی است که لازم است این عمق را با دقت و برنامه ریزی حفظ کنیم.
عضو شورای عالی حوزه علمیه کشور با اشاره به سیاست شورای عالی حوزه های علمیه در نگاه به اساتید، افزود: استاد ستون فقرات نظام آموزشی حوزه های علمیه است و حوزه های علمیه بلا شک استاد محور هستند.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که دغدغه های اساتید را در حد توان برطرف کنیم تا استاد در آرامش خاطر به تدریس اشتغال داشته باشد، استاد بودن یک وظیفه سنگین است که باید با توجه به توانمندی خود و شناخت آن این مسؤولیت را عهده دار شد.
آیت الله مروی تدریس را حق الناس دانست و افزود: کسی که خود را در مقام تدریس می داند باید حجت شرعی داشته باشد، بنابراین لازم است اساتید نیز در امر تدریس سرمایه گذاری کنند تا سرمایه گذاری ما نیز پاسخ گو شود؛ چرا که با سرمایه گذاری تکامل حاصل خواهد شد.
وی با اشاره به تدوین و طرح دروس خارج آنلاین برای بهره گیری طلاب شهرستان ها از دروس خارج علمی، ابراز داشت: همچنین به دنبال تسهیل امر پایان نامه ها هستیم، کاهش دروس تدریسی نیز باید مد نظر باشد؛ زیرا تدریس ۴ درس با کیفیت برای استاد غیر ممکن است.
منبع: خبرگزاری رسا