تبیان، دستیار زندگی

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب در گفت‌وگو با تسنیم:

خدا در اربعین رحمتش را به رخ عالمیان کشیده است

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب با بیان اینکه امام حسین(ع) طبق روایات مظهر صفت «أرحم الراحمین» است، گفت: امروزه جریان اربعین نیز فضایی برای بهره‌مندی از رحمت الهی محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجه الاسلام شهاب
حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالحمید شهاب» از سخنرانان و وعاظ کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با ابراز اینکه راهپیمایی اربعین حسینی یک بستر تکامل است، گفت: امام حسین(ع) طبق روایات مظهر صفت «رحمت» خداست، در این میان جریان اربعین را می‌توان بستری دانست که با ورود به آن، مشمول این رحمت الهی شویم.

وی با تأکید بر اینکه خدا در اربعین رحمتش را به رخ عالمیان کشیده است، افزود: خدا در روز اربعین همه را می‌کشاند؛ گناهکار و غیرگناهکار، این یعنی اربعین بستری تطهیرکننده نیز است.

«خدا آیه‌ای از آیاتش را در این چند ساله در سرزمین کربلا در قالب راهپیمایی اربعین روی زمین تجلی داده»، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب با بیان این جمله گفت: به‌راستی هدف خدا از قرار دادن این آیه چه بوده است؟ اینکه به آنها توجه و رشد کنیم. از سوی دیگر، کسی که آیات حق را بپوشاند و به آن توجه نداشته باشد، برایش عقوبت و تبعه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما هر سال محرم را با جلوه‌ای پرشورتر و پرحرارت‌تر می‌بینیم، اما این جلوه در ایام اربعین تام می‌شود و افراد بیشتری در سراسر جهان را نسبت به ماه محرم به‌سوی خود می‌کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب با تأکید بر اینکه اربعین حسینی سکوی پرتاب و رشد انسانهاست، اظهار کرد: در زیارت اربعین امام حسین(ع) می‌خوانیم: «بَذَلَ مُهجَتَهُ فِیکَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حِیرَةِ الضَّلالَة»، خدا اربعین را برایمان قرار داد تا با قرار گرفتن در آن، از جهالت و ضلالت خارج شویم، نور بگیریم و به‌سوی آسمان‌ها بالا برویم.

منبع : تسنیم
وی متذکر شد: شایسته است زائران در راهپیمایی اربعین حرکت خود را با یاد و نام امام حسین(ع) شروع کنند و خود را پیوسته در معیت آن امام ببینند، خوشا به حال آن زائری که قدمش موافق با قدم مولایش باشد و لحظه‌ای از یاد او غافل نشود.

انتهای پیام/*
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.