تبیان، دستیار زندگی

پناهیان در موکب سیدالشهدای قزوین در نجف:

لشکر امام زمان(عج) در اربعین ساخته می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دور حرم جمع شدن مسلمانان در ایام اربعین قدرت سیاسی ایجاد می‌کند این قدرت سیاسی عامل پیروزی شیعه در جهان می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پناهیان
حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با حضور در موکب سیدالشهدای استان قزوین در نجف اشرف اظهار داشت: دور حرم جمع شدن مسلمانان در ایام اربعین قدرت سیاسی ایجاد می‌کند؛ همچون آب بارانی که همه را خیس می‌کند.

وی افزود: تجمع ما برای ولی خدا یک احترام جهانی ایجاد می‌کند و معنای این تجمع این است که با ظهور ولی خدا قدرت ده‌ها میلیونی برایشان وجود دارد و دارای یک احترام جهانی است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: سیاست یکی از نتایج طبیعی اربعین است و محبت به ولی خدا قدرت سیاسی ایجاد می‌کند که این قدرت سیاسی عامل پیروزی شیعه در جهان می‌شود.

پناهیان اضافه کرد: از سال‌های گذشته با هجوم داعش به عراق، تحلیل‌گران تجزیه عراق را قطعی می‌دانستند اما حضور شیعیان در تجمع بزرگ اربعین بدون اینکه سلاحی در دست داشته باشند، اثر نظامی داشت و عامل شکست داعش در مناطق مختلف عراق شد.


این استاد حوزه مطرح کرد: گران‌ترین ثواب معنوی در دین زیارت سیدالشهداست و با این حجم ثواب حتما آثار و برکات فراوانی دارد و حتما زمینه‌ساز ظهور است.

پناهیان ادامه داد: در اربعین ما وارد زندگی بزرگی شده‌ایم و تغییر در حالت روحی و معنوی مؤمنان بی دلیل نیست که باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه اربعین و حضور گسترده مردم در این پیاده‌روی قدرت عظیمی تولید می‌کند، عنوان کرد: این قدرت زمینه اصلی شکل‌گیری حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

استاد حوزه و دانشگاه تشریح کرد: هر تجمعی قدرت تولید نمی‌کند بلکه عشق سیدالشهدا(ع) عامل قدرت می‌شود حال اگر امام زمانی که زنده است و ولی جهانی ماست، ظهور کند، لشکر و یارانش امروز در اربعین ساخته و پرداخته می‌شود.

پناهیان با ذکر این سؤال که آیا ممکن است در این موکب‌ها اختلاس شود؟ اضافه کرد: امروز عاشقان سیدالشهدا(ع) همه هستی خود را در راه خدمت‌رسانی به زوار امام گذاشته‌اند و هیچ‌کس هم آن‌ها را مجبور به کاری نکرده است بلکه با عشق خود پای کار آمده‌اند بنابراین هیچ قانون نظارتی در اینجا نیاز نیست بلکه با عشق و محبت امام حسین(ع) حل می‌شود.

وی یادآور شد: امروز خبرگزاری‌های عالم در حال سانسور کردن مراسم اربعین هستند و دلیل این موضوع تشکیل یک قدرت جهانی پشت این پیاده‌روی است که باب میل دشمنان اسلام نیست.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز امام حسین(ع) با عشق و محبت دنیا را مدیریت می‌کند و در اربعین شاهد هستیم بدون قانون، ضابط قانون و نظارت خاص همه عاشقان حسینی در میدان حضور دارند و در حال خدمت به زوار اربعین هستند.

پناهیان با بیان اینکه تکلیف ما در اربعین چیست، ادامه داد: کمک ما این است که محبتی که سیدالشهدا(ع) و امامان به ما ارزانی داشتند را باید بیشتر کرده و این محبت را گسترش دهیم تا سال به سال جمعیت پیاده‌روی اربعین افزایش یابد؛ تکلیف ما این است تا ظهور باید دل‌های مردم را برای عشق امام حسین(ع) جذب کرده و محبت ایجاد کنیم.

این استاد دانشگاه گفت: باید فکر و فرهنگ اربعین را در زندگی شخصی و اجتماعی خود به کار گیریم و اطرافیان خود را برای حضور در این اجتماع عظیم تشویق کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ثواب زیارت امام حسین(ع) مطرح کرد: امام صادق(ع) می فرمایند اگر مردم می‌دانستند ثواب زیارت امام حسین(ع) به چه میزانی است برای زیارت ایشان باهم جنگ می‌کنند.

منبع :فارس
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.