تبیان، دستیار زندگی

بازهم پیسکل؛ بازهم مشکل

ماه گذشته که گوگل موبایل های پیکسل 2 و پیسکل 2 اکس ال را معرفی کرد، بسیاری از کارشناسان و کاربران نسبت به آنها خوشبین بودند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بازهم پیسکل؛ بازهم مشکل
ماه گذشته که گوگل موبایل های پیکسل 2 و پیسکل 2 اکس ال را معرفی کرد، بسیاری از کارشناسان و کاربران نسبت به آنها خوشبین بودند؛ اما انگار قرار نیست سایه سیاه مصیبت از سر این دو برادر کوتاه شود.

پیش از این در خبرهایی جداگانه به مشکلاتی از قبیل رنگ های مرده، صدای کلیک آزار دهنده، مشکل صدای دوربین، ایجاد بافت برفکی و تار شدن هنگام اسکرول پرداخته بودیم که برخی از آنها به لطف بروزرسانی دیروز رفع شدند. 
با این حال مشکل جدیدی که کاربران از آن خبرداده اند فیزیکی بوده و این بار کمکی از دست بروزرسانی بر نمی آید.

این مشکل به پاک شدن لایه «چربی گزیر» (oleophobic) از روی پیکسل 2 اکس ال بر می گردد که برای دفع اثرات لکه و چربی روی نمایشگر نصب می شود. این لایه همچنین با ایجاد لغزندگی بسیار اندک روی صفحه نمایش، سوایپ کردن روی آن را تسهیل می کند.

گفتنی است لایه چربی گزیر سرانجام از روی تمامی نمایشگرها پاک می شود اما این فرایند یک تا دو سال به طول می انجامد.
تحلیل رفتن این لایه باعث ایجاد حالت خشکی روی نمایشگر شده، مقاومت آن در برابر خش را کاهش داده و پاک کردن آن را دشوارتر می سازد.

اگر می خواهید بدانید که پوشش چربی گریز موبایل شما از بین رفته یا خیر کافی است یک قطره آب بروی نمایشگر بچکانید، اگر قطره آب در یک نقطه متمرکز شد پس مشکل خاصی وجود ندارد اما اگر در سطح نمایشگر پخش شد به احتمال قریب به یقین لایه چربی گریز رخت سفر را بر بسته است.
دیجیاتو