تبیان، دستیار زندگی

خرج هزینه پیاده روی اربعین یا اشتغال؟

بنظرتون اگه این پولی که خرج پیاده روی اربعین شد خرج اشتغال میشد بهتر بود یا نه؟؟؟ هزینه ی موکب های توی ایران چی؟ هزینه ی ایجاد امنیت توسط ایران؟؟ منظورم کمکهای مردمی نیست،هزینه های دولت!!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موکب


پاسخ شبهه:



1⃣نمیدانم چرا آنهاییکه اینهمه مخارج و هزینه فقط برای کارهای غیر ضروری و تفریحی دارند فقط برای مراسم مذهبی مردمی حساسیت دارند؟


2⃣ نمیدانم در خون حسین (ع) چه سری نهفته است که بعد از هزار و چهارصد سال هنوز اینچنین ثمری دارد که در پیکر شیاطین و اعوان و انصارشان زلزله می اندازد که اینسان سعی در خاموش کردن این حرارت دارند؟

3⃣ توجه کنید که دولت حتی ریالی برای این مراسم خرج نمیکند و تملم هزینه ها از جانب مردم اعم از زوار ایرانی و غیر ایرانی و ساکنین عراق است

4⃣#موکب_های پذیرایی برقرار شده،چه در مرزهای ایران (مهران،شلمچه،چذابه) وچه در عراق با هماهنگی سازمان عتبات،با همکاری و مشارکت هیأت های مذهبی شکل گرفته،
هزینه ها این هیات ها عمدتا از محل مشارکت مردمی و متبرعین است که از مشارکت در این مراسم حمایت می کنند.
بسیاری از این خدمات بشکل داوطلبانه و مردمی ارائه شده است.

5⃣چه خوب بود این عده ی دلسوز بیکاران و مستضعفان،
برآوردی از هزینه های سفرهای خارجه،خرید لوازم آرایشی،هزینه عروسی های آنچنانی،ساخت ویلا، و....بدست می آوردند و راهکارهایی برای جلوگیری از اینچنین، اسرافهای میلیاردی ارائه میدادند.
آیا با این وجود فقیر و بیکار و مستضعفی در جامعه باقی میماند؟؟


6⃣تجمع_عظیم اربعین حسینی بدون هیچ فراخوانی و فقط به عشق و دلدادگی به امام حسین،سالانه میلیونها عاشق را در #کربلا گرد هم جمع میکند. یکی از پیامدهای اینگونه تجمعات، نمود جهانی و به نوعی تبلیغ آن جریان اجتماعی است که معمولا در جامعه جهانی تاثیر گذار است. خلاء وجود اجتماعی عظیم و بین المللی در میان شیعیان را حضور میلیونی در ایام اربعین پر می کند. کربلا می تواند«نماد» تبلور وحدت وبیعت با امام باشد که «نمود»ی جهانی خواهد داشت. شروع جاذبه #مغناطیس_حسینی، در روز اربعین است، این همان مغناطیسی است که امروز هم، با گذشت قرن‌های متمادی در دل شیعیان هست.



منبع: قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.