تبیان، دستیار زندگی

چگونه بهترین صندلی هواپیما را پیدا کنیم؟

شاید برای شما هم بارها این سوال پیش آمده که بهترین صندلی هواپیما کدام است؟ در واقع این سوالی نیست که فقط یک جواب داشته باشد برای رسیدن به جواب این سوال باید به اولویت های خودتان در طول پرواز نگاه کنید. تحقیقات و پرس و جوهای زیادی از مسافران انجام شده تا معلوم شود که با توجه به نیازهای ما کدام یک از صندلی های هواپیما برایمان بهتر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هواپیما

اگر به دنبال بهترین خدمات هستید
اگر دوست دارید مهماندارن برایتان سنگ تمام بگذارند و بهترین خدمات را برایتان انجام دهند اول از همه، به محض اینکه پایتان را داخل هواپیما می گذارید لبخند بزنید و به خوبی با مهمانداری که به شما خوشامد می گوید تماس چشمی برقرار کنید. بارها اتفاق افتاده که مسافرانی که به داخل هواپیما می روند هیچ توجهی به مهمانداران نمی کنند و این می تواند تا حدودی مهمانداران را ناراحت و یا حتی عصبانی کند. به گفته «آماندا پلوا» که یکی از خدمه های پرواز جت بلو است اینکه مسافری شما را ببینید و سلام و خوش آمد تان را نادیده بگیرد یک جور تجربه ناخوشایند است. اگر سریع ترین خدمات را می خواهید و برای غذای خود سفارش های خاصی مثل سبزیجات و یا غذای بدون ماهی دارید به سمت عقب هواپیما بروید و آنجا را برای نشستن انتخاب کنید. خدمه پرواز معمولا برای پاسخ دادن به نیازهای صندلی های جلوی هواپیما تمایل کمتری دارند چون باید راه زیادی را تا جلوی هواپیما بروند! و از طرفی تا رسیدن به جلوی هواپیما در مسیر، مسافران دیگری هم همان درخواست های تکراری را از خدمه دارند.

اگر به دنبال بهترین چشم انداز هستید
گاهی این مورد کاملا بستگی به این دارد که کدام فرودگاه را برای پرواز انتخاب کرده اید. بعضی از فرودگاه ها چنان در مناطق خوش منظره و زیبایی هستند که خیلی ها آرزو دارند برای یک بار هم که شده تیک آف را در آنجا امتحان کنند. برای اینکه آن چشم انداز زیبا کاملا در جلوی چشمتان قرار بگیرد باید به فرودگاه و سمت آن چشم انداز نگاه کنید مثلا در فرودگاه سیدنی برای اینکه بتوانید بندر را کاملا تحت نظر بگیرید! باید بر روی صندلی های سمت راست هواپیما بنشینید. اگر از کسانی هستید که همیشه به دنبال صندلی های کنار پنجره هستید باید یک نکته را حتما توجه کنید و آن اینکه در صندلی های کنار بال های هواپیما ننشینید چون در این صورت جلوی دید شما کاملا مسدود می شود و تنها چیزی که از تماشای ابرها و مناظر نصیبتان می شود همان بال هواپیماست! در وبسایت هایی مثل Seat Guru اگر شماره پرواز خود را وارد کنید نقشه هواپیما برایتان به نمایش در می آید و از روی آن می توانید بفهمید که کدام یک از صندلی ها در کنار بال قرار دارد.

اگر به دنبال ایمنی هستید
اگر این سوال را از ایرلاین ها و یا سازنده های هواپیما بپرسید که کدام یک از صندلی های هواپیما ایمنی بیشتری دارند حتما به شما پاسخ می دهند که ایمنی همه صندلی ها مثل هم هست اما در واقعیت بعضی از صندلی ها نسبت به صندلی ها دیگر ایمنی بیشتری دارند. در تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد مشخص شد که مسافرانی که در نزدیکی دم هواپیما می نشینند ۴۰ درصد بیشتر از آن هایی که در ردیف های جلو هستند از سقوط جان سالم بدر ببرند. پس اگر ایمنی برایتان مهم است سعی کنید تا جایی که می توانید به سمت صندلی های عقب بروید.

اگر عجله دارید و می خواهید هنگام رسیدن به مقصد سریع از هواپیما خارج شوید
اگر به سفر بکی دور روزه رفته اید و فقط یک کیف دستی سبک همراه خودتان دارید مطمئنا می خواهید تا جایی که می توانید از وقتتان برای گشت و گذار استفاده کنید و تایم بودن در هواپیما و فرودگاه را به حداقل برسانید. پس در ردیف جلو سمت چپ بنشینید ایجا همان جایی است که درب خروج قرار دارد و می توانید به محض فرود، به سرعت از آن خارج شوید و به سمت تعطیلات رویایی تان بروید.
صندلی هواپیما

اگر به دنبال خوابیدن در هواپیما هستید
مطمئنا خوابیدن در ارتفاع ۳۵ هزار پا کمی سخت است چون عوامل مزاحم زیادی مثل صدای وزوز موتور و تکان خوردن های مسافر کناری دست به دست هم می دهند تا نگذارند خواب راحتی داشته باشید اما با این وجود نباید زیاد هم ناامید بود چون در هواپیما صندلی هایی پیدا می شود که در آنجا نسبت به صندلی های دیگر خواب راحت تری خواهید داشت. به سمت صندلی هایی بروید که در کنار پنجره هستند چون اینطوری هم می توانید سر خود را به شیشه تکیه دهید و هم مجبور نیستید هر بار که مسافر کناری قصد بلند شدن از روی صندلی را داشت از خواب بپرید! البته اگر این صندلی های کنار پنجره را در ردیف های جلو انتخاب کنید خیلی بهتر است چون اینجا سروصدا کمتر است.

اگر به دنبال خوردن غذاهای خوشمزه هستید
در قسمت جلوی هواپیما طعم غذاها به طرز عجیبی خوشمزه تر می شود! حتما می رسید چرا؟ چون سرو صدا کمتر و رطوبت بیشتر است. در واقع هوای خشک کابین و سروصدای موتور باعث می شود تا حس چشایی و بوبایی ما کمی مختل شود و نتوانیم آنطوری که دوست داریم مزه غذاها را حس کنیم. پس اگر می خواهید غذاهای هواپیما برایتان خوشمزه تر باشد تا می توانید به کابین خلبان نزدیک تر شوید. در اینجا احتمال زیادی هم وجود دارد که اولین نفری باشید که غذا به دستتان می رسد.

اگر تکان های هواپیما را دوست ندارید
تکان خوردن هواپیما یک اتفاق طبیعی است و همه جای هواپیما در طول پرواز تکان می خورد اما بعضی از صندلی ها هستند که با نشستن در آنجا تکان ها را کمتر حس می کنید. در وسط هواپیما در بالای بال ها بنشینید.

اگر جای پای بیشتری می خواهید
صندلی هایی که در ردیف خروج هستد جای پای بیشتری دارند البته این صندلی ها که در نزدیکی خروج اضطراری هستند طرفداران زیادی دارند پس حواستان باشد زود پر نشوند.


منبع:مجله الی گشت به نقل از  telegraph.co.uk