تبیان، دستیار زندگی

راسل کرو با فیلمی از زندگی اسطوره استرالیایی دیده می‌شود

در فیلم جدیدی که بر مبنای ماجرای زندگی ند کلی ساخته می‌شود، شماری از بازیگران استرالیایی و از جمله راسل کرو جلوی دوربین می‌روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
راسل کرو بازیگر


راسل کرو، نیکلاس هالت، جرج مک‌کی و اسی دیویس در فیلمی با عنوان «تاریخ حقیقی دار و دسته کلی» بازی می‌کنند.

فیلمبرداری این فیلم سینمایی قرار است سال آینده در ماه مارس در ویکتوریای استرالیا شروع شود.

جاستین کرزل به عنوان کارگردان، فیلمنامه‌ای را که شان گرانت بر مبنای داستان اسطوره‌ای ند کلی نوشته شده، جلوی دوربین می‌برد.

این فیلمنامه با اقتباس از رمان پیتر کری نویسنده سرشناس استرالیایی که برنده جایزه بوکر هم شد، ساخته می‌شود. فیلم بر مبنای زندگی یکی از بی‌قانون‌ترین چهره‌های جهان ساخته می‌شود که برابر قوانین استعماری استرالیا ایستادگی کرد.

داکر مونتگومری، هری گرینوود، تومازین مک‌کنزی و ارل کیو دیگر بازیگران استرالیایی هستند که در این پروژه جلوی دوربین می‌روند.

تاکنون چندین موسسه و کمپانی استرالیایی از ساخته شدن این فیلم حمایت کرده‌اند.

مک کی برای ایفای نقش در «کاپیتان شگفت‌انگیز» و«غرور» شناخته شده‌است. او اکنون در حال بازی کردن در فیلم «اوفلیا» است.

راسل کرو که برای ایفای نقش در فیلم «یک ذهن زیبا» برنده جایزه اسکار شده و بازیگر فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «بینوایان» و «گلادیاتور» بوده، اولین تجربه کارگردانی‌اش را چندی پیش با فیلم «آب یاب» ثبت کرد. وی در آن فیلم در نقش اصلی در برابر اولگا کریلنکو بازی کرده بود.

دیویس برای ایفای نقش در «بابادوک» شناخته شد و هالت در فیلم «درباره پسر» در برابر هیو گرانت نقش آفرینی کرد و بعد به سریال «پوست‌ها»از تلویزیون بریتانیا پیوست.

کرزل می‌گوید: رمان پیتر کری به نام «تاریخ حقیقی گروه کلی» روح واقعی داستان ند کلی را در خود نهفته دارد. غیراحساسی بودن، خشونت و بی‌تجربگی بخشی از آن هستند. داستان این جوان یکی از آن اودیسه‌های بزرگ تاریخی است و من از این که این فیلم را روی پرده ببرم خیلی هیجان‌زده هستم. بازیگران این فیلم چهره‌هایی منحصر به فرد و مدرن هستند و از این که با آنها در چنین پروژه‌ای همراه شده‌ام به خود می‌بالم.

ادوارد نِد کِلی که دسامبر ۱۸۵۴ به دنیا آمد، یک استرالیایی جنگل‌نشین بود که اصالتی ایرلندی داشت. کلی در ایالت ویکتوریای استرالیا که در آن دوران جزو مستعمرات انگلستان بود، زاده شد. پدر وی از محکومان بریتانیایی در استرالیا بود. خانواده کلی، خانواده‌ای فقیر و معمولا با آزار نیروهای پلیس روبه رو بودند. ند سال ۱۸۷۰ به علت ارتباط داشتن با هری پاور بازداشت شد و بعد به جرم دزدیدن اسب به سه سال زندان محکوم شد. او در سال ۱۸۷۸ به جرم اقدام به قتل یک افسر پلیس به جنگل گریخت. وی سپس به همراه برادرش دن و دو نفر دیگر، سه تن از افراد پلیس را به ضرب گلوله کشت. پس از این حادثه، دولت ویکتوریا آن‌ها را قانون‌شکن نامید.

در ادامه، کلی و همراهانش، به دو بانک دستبرد زدند و آرون شریت را که دوستشان بود و بعدها در نزد پلیس جاسوسی کلی و گروهش را می‌کرد به قتل رساندند. ند کلی در ۲۶ سالگی دستگیر و اعدام شد.

در فیلم قبلی از این شخصیت تاریخی که با عنوان «ند کلی» در سبک جنایی، زندگینامه‌ای، و وسترن به کارگردانی گرگور جوردن در سال ۲۰۰۳ اکران شد، هیث لجر در نقش این شخصیت بازی کرده بود.

منبع: خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی