تبیان، دستیار زندگی

انگشتان دست همسرتان همه چیز را به شما می گویند!

شاید شما هم تعجب کرده باشید و از خود پرسیده باشید که چگونه می شود خصوصیات همسرم را با نگاهی به انگشتانش بفهمم؟ جدیدا دانشمندان به یک نتیجه ی جالب رسیده اند که ارتباطی بین انگشتان دست وجود دارد. اندازه ی انگشتان هر فرد می تواند پرده از ویژگی های فردی وی دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جذابیتف مردان، انگشتان دست،هورمون جنسی، خشونت، تستسترون، رحم مادر، خانواده ایرانی، دکتر سلام
 این هم یکی دیگر از روابط عجیبی است که بین انگشتان دست برقرار است. مردانی که انگشت حلقه آن‌ها از انگشت اشاره دست‌شان بزرگ‌تر است جذاب‌ترند!دانشمندان متوجه شدند مقایسه اندازه انگشت‌های دوم و چهارم دست، معیار مناسبی برای سنجش میزان جذابیت در مردان است.اندازه این دو انگشت ارتباط زیادی با ترشح هورمون‌های جنسی دارد. همان‌طور که گفتیم هر چقدر انگشت حلقه یک مرد نسبت به انگشت اشاره او بلندتر باشد، نشان‌دهنده این است که او هنگام رشد در رحم مادر در معرض هورمون تستسترون بیشتری بوده است. همین عامل هم به نوبه‌خود در زیباتر بودن چهره و داشتن اندامی متناسب‌تر موثر است.دانشمندان دانشگاه ژنو از تعدادی از داوطلبان خواستند میزان جذابیت تصاویر تعدادی از مردان را تخمین بزنند. سپس طول انگشتان حلقه و اشاره این مردان اندازه‌گیری و مشخص شد مردانی که انگشت حلقه بلندتری دارند، صورت متقارن‌تری دارند و به همین دلیل جذاب‌تر به‌نظر می‌رسند. البته تاثیر هورمون تستسترون بر خصوصیات فیزیکی فقط در دوره رشد در رحم مادر اتفاق می‌افتد و بعد از آن دیگر تاثیر چندانی از این لحاظ ندارد.

خشن هستید یا خونسرد؟
تعدادی از محققان ثابت کرده‌اند بین اندازه انگشتان یک مرد و میزان خشونتی که او از خود نشان می‌دهد رابطه زیادی وجود دارد. یکی از روان‌شناسان دانشگاه آلبرتا در این باره گفت: «تحقیقات ما نشان می‌دهد بخش زیادی از شخصیت ما انسان‌ها درون رحم مادر شکل می‌گیرد. ما متوجه شدیم مردانی که اندازه انگشتان حلقه و اشاره آن‌ها به هم نزدیک‌تر است بیشتر از دیگران ممکن است به افسردگی دچار شوند. علاوه بر آن‌، میزان بروز خشم، عصبانیت و رفتارهای خشن در آن‌ها بیشتر از دیگران است.»

چه افرادی به موسیقی علاقه دارند؟
مردانی که انگشت اشاره آن‌ها نسبت به انگشت حلقه بلندتر است معمولا علاقه بیشتری به موسیقی و ورزش دارند.در عوض زنانی که انگشت اشاره بزرگ‌تر نسبت به انگشت حلقه دارند کمتر از دیگران بیماری‌های قلبی می‌گیرند اما احتمال ابتلای آن‌ها به سرطان سینه بیشتر است. این زنان همچنین قدرت باروری بیشتری هم دارند.در کل می‌توان گفت مردان و زنانی که انگشت حلقه آن‌ها بلندتر است بیشتر از دیگران ممکن است دچار شیزوفرنی، آلرژی و اگزما شوند.

ثروتمندتر می‌شوید اگر
از این به بعد اگر خواستید حدس بزنید یک مرد ثروتمند است یا خیر، به جای نگاه کردن به کیف پول و مارک لباس‌ها، به انگشتان دستش دقت کنید.دانشمندان با انجام تحقیقاتی متوجه شدند مردانی که انگشت اشاره آن‌ها در مقایسه با دیگر انگشتان خصوصا انگشت حلقه بلندتر است با احتمال بیشتری به ثروت و موقعیت‌های شغلی خوب می‌رسند.این مردان معمولا شخصیت جنگنده‌ای دارند و تا رسیدن به هدف خود دست از تلاش بر نمی‌دارند؛ چه این هدف رسیدن به یک موقعیت مالی خوب باشد و چه ازدواج با دختر مورد علاقه، این مردان تا آخرین مرحله برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند.به این ترتیب اگر شما از نوع زنانی هستید که یک زندگی آرام، بدون دردسر و استرس را می‌خواهید بهتر است سراغ مردی بروید که انگشت اشاره آن تا حد ممکن بلندتر از انگشت حلقه باشد. این مردان معمولا انسان‌های قابل اعتمادی هستند که ریسک نمی‌کنند و حتی ممکن است گاهی اوقات هم خسته‌کننده به‌نظر برسند.
محققان دانشگاهی متوجه شدند میزان هورمون تستسترون هنگام رشد در رحم مادر بر اندازه انگشتان دست، در هر ۲ جنس مرد و زن تاثیر‌گذار است اما به‌نظر می‌رسد فقط مردان هستند که شخصیت آن‌ها تحت‌تاثیر این هورمون قرار می‌گیرد.مردانی که نسبت انگشت حلقه آن‌ها نسبت به انگشت اشاره کوچک‌تر باشد، در معرض مقادیر بیشتری از هورمون تستسترون قرار گرفته‌اند و در نتیجه در دسته مردان گروه آلفا طبقه بندی می‌شوند.این مردان بیشتر دست به خطر می‌زنند و همیشه دوست دارند برنده باشند به همین دلیل آن‌ها هنگام انجام معامله در بازار بورس، هنگام ورزش کردن حتی هنگام رقابت‌های بی‌اهمیت با دوستان‌شان حداکثر تلاش خود را به کار می‌گیرند.
به‌طور کلی می‌توان گفت مردان گروه آلفا تقریبا در تمام جنبه‌های زندگی خود دست به خطر می‌زنند و ماجراجویی یکی از خصوصیات اخلاقی مهم در اکثر آن‌هاست.دکتر اریک استنستروم که این مطالعات را انجام داده در این باره می‌گوید: «این افراد در حقیقت مردانی هستند که مورد پسند اکثر زنان قرار می‌گیرند، چرا که آن‌ها تناسب اندام بهتری دارند، معمولا ثروتمندترند و همت بیشتری هم برای رسیدن به هدف خود دارند.یافته‌های ما نشان می‌دهد بین میزان هورمون تستسترون و میزان ریسک‌پذیری در ۳ زمینه اجتماعی، اقتصادی و تفریح و سرگرمی در مردان رابطه قدرتمندی وجود دارد.

تفاوت انگشت زنان و مردان
از آن‌جا که معمولا زنان به سمت مردان متناسب اندام و ثروتمند جذب می‌شوند، این مردان سعی می‌کنند با ورزش کردن، پول درآوردن و ارتباط با افراد مختلف خود را درنظر آن‌ها بهتر نشان دهند.با این حال دانشمندان این فاکتورها را فقط در مردان مشاهده کردند و متوجه شدند هیچ ارتباطی بین هورمون استرس و طول انگشتان دست با خصوصیات اخلاقی زنان وجود ندارد.پروفسور گاد ساد، محقق ارشد این تحقیقات می‌گوید: «در زنان معمولا اندازه این ۲ انگشت با هم برابر است البته برای اندازه‌گیری شما حتما باید فاصله بین نوک انگشت تا محل اتصال به دست را با استفاده از خط‌کش به دقت اندازه بگیرید تا به نتیجه درست برسید. تحقیقات ما نشان می‌دهد در مردان معمولا اندازه انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره است.»دانشمندان در تحقیقات قبلی خود هم به رابطه بین هورمون تستسترون و بروز رفتارهای پرخطر در بین مردان و رسیدن به موفقیت‌های مالی در آن‌ها پی برده بودند.دکتر زاک مندنهال که در این مطالعات شرکت داشته در این باره گفت: «میزان هورمون تستسترون حین رشد در رحم مادر نه تنها رشد مغز انسان‌ها اثر می‌گذارد بلکه رشد انگشت اشاره را در مقایسه با دیگر انگشتان دست کند‌تر می‌کند.محققان دانشگاه کمبریج هم چندی قبل با انجام مطالعاتی متوجه شدند بانکدارانی که انگشت حلقه آن‌ها بلندتر است معمولا موفقیت‌های بیشتری در حرفه خود به دست می‌آورند که مهم‌ترین دلیل آن نیز داشتن روحیه ریسک‌پذیری و تغییرپذیری بالاست.

در ریاضیات قوی‌ هستید یا زبان؟
افرادی که انگشت حلقه آن‌ها بلندتر است در مهارت‌های زبانی و گفتاری قدرت بیشتری دارند و برعکس افرادی که انگشت اشاره آن‌ها بلندتر است، بهتر از پس حل کردن و تحلیل مسائل ریاضی برمی‌آیند.در اینجا باز هم ترشح هورمون‌ها دخیل است. سطح هورمون تستسترون می‌تواند روی قسمت‌هایی از مغز که وظیفه تحلیل مسائل مرتبط با ریاضیات یا مهارت‌های زبانی را دارد، اثر بگذارد.
منبع : دکتر سلام
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.