تبیان، دستیار زندگی

آیت الله مظاهری:

زوار اربعین حسینی مایه افتخار کشور هستند

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اهمیت پیاده روی اربعین، گفت: از خداوند می خواهم این زوار عزیز که افتخار کشور هستند را با زیارت مقبول و دعای مستجاب شده به سلامتی نزد خانواده هایشان برگرداند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
زوار اربعین حسینی مایه افتخار کشور هستند
حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پرستش غیر خداوند نشانه حماقت است.
وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه صد و شصت و پنجم که می فرماید«وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُوا إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا وَأَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ» را تلاوت کرد و افزود: محتوای آیه در مباحث گذشته مورد بررسی قرار گرفت؛ توحید عبادی از مسائلی است که از لحاظ اعتقادی برای انسان با شعوری که لجاجت درونی نداشته باشد اثبات شده است یعنی تنها انسان بی شعور چنین چیزی را درک نمی کند ولی از لحاظ عمل رسیدن به توحید عبادی بسیار مشکل است و نیاز به ریاضت و تحمل سختی های عبادت دارد.
حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه معروفی از سوره یوسف که می فرماید«وَمَا یُؤْمِنُ أَكْثَرُهُم بِاللَّهِ إِلَّا وَهُم مُّشْرِكُونَ» اذعان کرد: سوره یوسف یک هشدار جدی به انسان های خداپرست می دهد و بیان می دارد اکثر انسان های مومن مشرک هستند و در آیه ای دیگر بیان می دارد انسان زمانی که گناه می کند در اصل در حال شیطان پرستی و هوا پرستی است.
رییس حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: پرستش غیر خداوند در عمل نشانه حماقت است؛ چرا که هوا پرستی و شیطان پرستی، قرار دادن یک اله در کنار الوهیت خداوند است؛ این افراد آتش جهنم را درک می کنند و در مکالمه با شیطان در جهنم چیزی برای گفتن ندارند.
استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: کسی که در دنیا ضد خداوند عمل می کند منظور این آیه از سوره بقره است؛ علاقه به خداوند در کنار علاقه به دیگری اشتباه محض است.
وی ابراز کرد: مومن عاشق خداوند است و چیزی و کسی را در کنار خداوند نمی پرستد؛ موحد بودن کار بسیار مشکلی است ولی از طرفی هم لازم است؛ باید نمازهای ما صد درصد با حضور قلب نسبت به خداوند انجام گیرد که در این جمع مقدس کسی نمی تواند ادعا کند از ابتدا تا انتهای نماز در حال معاشقه با خداوند بوده است.
حضرت آیت الله مظاهری در پایان ضمن دعا برای نابودی داعش به عنوان بدترین عنصر مخالف اسلام، گفت: از خداوند می خواهم این زوار عزیز که افتخار ما هستند را با زیارت مقبول و دعای مستجاب شده به سلامتی نزد ما برگرداند.
منبع: خبرگزاری رسا