تبیان، دستیار زندگی

جهان اسلام در هفته ای که گذشت؛

«نابودی اسرائیل» وعده صادق علمای مقاومت

دبیر اتحادیه علمای مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد، اخبار برگزاری اجلاس‌هایی مانند علمای مقاومت را که بر قطعیت زوال رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند به ساکنان فلسطین اشغالی برسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
«نابودی اسرائیل» وعده صادق علمای مقاومت
برگزاری دومین اجلاس اتحادیه بین المللی علمای مقاومت در بیروت مهم ترین رخداد هفته گذشته بود که با حضور علمای برجسته اهل سنت و شیعه برگزار شد. شرایط منطقه و افزایش تلاش‌های آمریکا برای هجمه علیه مقاومت اهمیت این اجلاس را دو چندان کرده است. در ادامه اهم مواضع علمای جهان اسلام در هفته گذشته از نظرتان خواهد گذشت:
بایکوت خبر اجلاس اتحادیه علمای جهان اسلام در اسرائیل
حجت الاسلام شیخ علی دعموش نایب رییس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد که جهان اسلام از جنایات رژیم صهیونیستی و اقدامات خرابکارانه این رژیم علیه فلسطین و سوریه غافل هستند. وی افزود: آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان توانسته‌اند از امت واحد اسلامی، امتی چند دسته بسازند که بعضی از آنها به دیگری اهانت کرده، عده‌ای دیگری را متهم ساخته و همواره با یکدیگر در حال جنگ و پیکار باشند.
آیت الله شیخ عفیف نابلسی امام جمعه منطقه صیدای لبنان با انتقاد از مواضع عربستان گفت: چرا سعودی‌ها به آتش افروزی و ایجاد جنگ علیه حزب الله و محور مقاومت اصرار داشته و در این مسیر از آمریکا و اسرائیل کمک می‌طلبند.
صهیب حبلی امام جمعه صیدای لبنان با محکومیت جنایت رژیم صهیونیستی در تعدی به مقام ابراهیم خلیل(ع) در مزارع شبعا تاکید کرد که محور مقاومت به زودی به این اقدام پاسخ قاطعی می‌دهد.
حجت الاسلام شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی لبنان تصریح کرد: با به پایان رسیدن موضوع تکفیری‌های داعش در عراق و سوریه و پس از شکست سنگینی که محور مقاومت به دشمنان تحمیل کرد، شاهد شکل‌گیری جنگ جدیدی علیه محور مقاومت هستیم.
شیخ ماهر حمود دبیر اتحادیه علمای مقاومت گفت: رژیم صهیونیستی اجازه نمی‌دهد، اخبار برگزاری اجلاس‌هایی مانند علمای مقاومت را که بر قطعیت زوال رژیم صهیونیستی تأکید می‌کند به ساکنان فلسطین اشغالی برسد.
شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید لبنان گفت: ما باید ببینیم به عنوان علمای جهان اسلام جزئی از مشکل هستیم یا جزئی از راه حل! برخی علما طوری عمل می‌کنند که منجر به تشدید تنازع می‌شود.
حجت الاسلام شیخ محمد یزبک رییس هیأت شرعی حزب الله تصریح کرد: هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل و معرفی ایران و محور مقاومت به عنوان دشمن جدید کشورهای عربی از سوی مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و عربستان آن است که از نفوذ این دو رکن در منطقه جلوگیری به عمل آمده و با اعمال فشار آنها را مجبور به عقب نشینی از مواضعشان کنند.
حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اشغال فلسطین و اخراج مردم این کشور از سرزمین‎هایشان را جنایت بزرگی از سوی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: رژیم صهوینستی با استفاده از ابزار قلع و قمع مردم بی‎گناه، مهاجرت اجباری، تخریب اماکن مختلف، اشغالگری، جنگ و برخورداری از حمایت‎های بین المللی به جنایت در فلسطین می‎پردازد.
ادامه حیات الحشد الشعبی در پساداعش
حضرت آیت الله شیخ بشیر النجفی از مراجع تقلید نجف اشرف بر ضرورت استفاده از فضای معنوی ایام اربعین حسینی تاکید و خاطرنشان ساخت که زیارت اماکن مقدس باید موجب تزکیه نفس و اصلاح رفتارهای روزانه انسان شود.
حجت الاسلام شیخ جواد الخالصی از علمای عراق گفت: به نظر من یکی از وظایف علما برنامه ریزی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان در شرایط اخیر است. وی افزود: اسرائیل فقط به جنگ نظامی در غزه و لبنان نمی اندیشد بلکه شکل های مختلفی از اقدامات تخریبی را دنبال می کند و باید برای همه این‌ها برنامه داشته باشیم.
شیخ عبداللطیف الهمیم رییس سازمان اوقاف اهل تسنن عراق اظهار داشت: امت‎های عربی در عرب بودنشان، مسلمانان در اسلامشان و کشورها دچار نزاع هویتی و شخصیتی شدند به طوری که هویتشان مجهول باقی ماند و منجر شد که امت اسلامی به طوائف، مذاهب و قومیت‎های مختلف تقسیم شود و ناگهان امت اسلامی دچار میلیون‎ها آواره و جنگ زده شد و هزاران تن در جنگ‎های مختلف به خاک و خون کشیده شدند.
هادی العامری دبیر کل سازمان بدر عراق اعلام کرد که انحلال نیروهای الحشد الشعبی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. وی افزود: «نیروهای الحشد الشعبی در چارچوب سازمان امنیتی کشور و بر اساس دستورات حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل می‌کنند».
جعفر الحسینی سخنگوی نظامی گردانهای «حزب‌الله» عراق گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند بر کسی که داعش را شکست داده، سیطره یابند. اما واشنگتن نمی‌تواند گروه‌های مقاومت عراقی را از بین ببرند. نیروهای مقاومت پیش از اینکه واشنگتن چنین مسأله‌ای را اعلام کند برای مقابله با آمریکایی‌ها آمده شده‌اند.
بنابر تصویب پارلمان عراق، از این پس اشخاصی که پرچم رژیم صهیونیستی را در عراق حمل می‌کنند، مجرم محسوب خواهند شد.
اکرم الکعبی دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء عراق با اشاره به تبلیغات منفی رسانه‌های معاند علیه بسیج مردمی عراق اظهار داشت: آماده جنگ با آمریکا هستیم.
فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد با موضع‌گیری‌های بغداد، وزیر خارجه آمریکا از اتهام‌زنی به نیروهای بسیج مردمی عراق عقب‌نشینی کرد و این امر را در حضور اعضای کنگره اذعان داشت.
فلسطین: شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی اظهار داشت: در این رابطه باید به اعلامیه بالفور اشاره کنم که از سوی انگلیس صادر و در حقیقت مکر و نیرنگی علیه مردم فلسطین محسوب می شود. صدور این اعلامیه موجب حضور یهودی ها در سرزمین فلسطین با هماهنگی انگلیس و صهیونیسم جهانی شد.
شیخ محمد الموعد رییس هیأت مشورتی و سخنگوی رسمی شورای علمای فلسطین خاطر نشان کرد: چگونه جامعه جهانی که از آزادی‌ها بهره‌مند است در برابر این جنایت وحشیانه و طرد ملت مظلوم فلسطین از سرزمین آبا و اجدادیشان و تاسیس یک دولتی صهیونیستی ساکت می‌مانند. این سکوت لکه ننگی بر پیشانی تاریخ بشریت است.
محمود الزهار عضو ارشد حماس همچنین به زمینه سازی گروه های فلسطینی برای نابودی صهیونیست ها و توافق اخیر میان حماس و فتح اشاره کرد و گفت: ما به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسیم و برای تمام مردم فلسطین کار خواهیم کرد. بنابراین مصالحه به معنای یکی کردن برنامه ها نیست بلکه قبول نتایج را در پی دارد.
پاکستان: حجت الاسلام مجاھد عباس گردیزی دبیر ایالتی مجلس علمای شیعه پاکستان با بیان این که روحانیت از وظائف خودش بخوبی آگاہ است و ھرگز به اختلافات دینی و ملی دامن نمی‌زند، افزود: پاکستان در برھه ای حساس قرار دارد، دولت بجای حاشیه پردازی اعضای گروھک ترویستی تکفیری و کمک کنندگان آنان را دستگیر و تحت فشار قرار دھد.
صاحب زاده حامد رضا رییس شورای اتحاد اھل‌سنت پاکستان در سخنانی از سیاست ھای غلط سردمداران آمریکایی به شدت انتقاد کرد و گفت: آمریکا با تقویت داعش در افغانستان می خواھد پاکستان را ناامن کند.
یمن: انجمن علمای یمن با اشاره به جدیدترین جنایت جنگنده‌های ائتلاف سعودی در بازار «علاف» در صعده و کشته شدن ده‌ها شهروند بی‌گناه آمده است: این جنایت و توحش و نادیده گرفتن کلیه محرمات، ارزش‌ها، اصول دینی و عرفهای انسانی مستلزم تحرک مسؤولانه و جدی تمام فرزندان امت اسلام و قیام برای جهاد به منظور بیرون راندن ظالمان و پیروزی مستضعفان است.
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای سازمان ملل متحد و جامعه بین‌الملل را مسؤول ادامه کشتار مردم یمن دانست و تأکید کرد که اگر سکوت کشورها که با پول کثیف نفت خریداری شده، نبود، این جنایات علیه مردم یمن ادامه نمی‌یافت.
بحرین: دادستانی کل بحرین از حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین که در زندان بسر می‌برد، به اتهام جاسوسی برای قطر بازجویی کرد.
عبدالغنی خنجر مبارز سیاسی و سخنگوی جنبش حق بحرین در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به انحلال جمعیت انقلابی وعد گفت: انگیزه اصلی که سبب شده تا رژیم آل‌خلیفه اقدام به انحلال جمعیت‌های سیاسی کند آن است که این جمعیت‌ها حاضر نشدند تا در برابر اوامر، دستورات و درخواست‌های آل‌خلیفه سر تسلیم فرود آورند در نتیجه رژیم آل‌خلیفه تعدادی مجازات برای جمعیت‌های انقلابی و سازمان‌های حقوق بشری بحرین وضع کرد.
مصر: عباس شومان معاون شیخ الازهر با تاکید براینکه شریعت سلامی و تمامی ادیان آسمانی برای حفظ امنیت جوامع نازل شده‌اند، گفت: شریعت اسلامی خروج بر حاکم، تروریسم، به تعطیلی کشاندن منافع عمومی و فساد فی الارض را جرم شمرده و مجازات جنایات کسانی که به محاربه با خدا و رسولش برخاسته را بسیار تشدید کرده است.
ترکیه: بینالی ایلدیریم نخست‌وزیر ترکیه ضمن درخواست از جوامع اسلامی برای کنار گذاشتن اختلافات، تاکید کرد در جهان بیماری انتساب تروریسم به اسلام وجود دارد.
منبع: خبرگزاری رسا