تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان متدین اسلام در شرق‌ و غرب، کتب روانکاوی و روانشناسی خود را بر اساس قرآن و روایات تالیف و به عنوان منبع اساسی روانه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانشمندان مسلمان کتب روانشناسی خود را بر اساس قرآن تالیف کنند
شیخ حسین انصاری

دانشمندان متدین اسلام در شرق‌ و غرب، کتب روانکاوی و روانشناسی خود را بر اساس قرآن و روایات تالیف و به عنوان منبع اساسی روانه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان با اشاره به غفلت‌هایی که سبب شقاوت انسان می‌شود گفت: غفلتی که در اثر کثرت مشاغل مادی، روابط، هیجانات مادی و امور اجتماعی دنیایی برای انسان پیش می‌‌آید، تمام ذهن و فکر انسان را به خودش مشغول می‌کند، زمانی برای توجه به خدا، قیامت و حلال و حرام نمی‌گذارد.

وی افزود: غفلت بسیار خطرزاست و محرومیت سنگینی برای انسان از فیوضات پروردگار عالم ایجاد می‌کند و سبب شقاوت ابدی انسان خواهد شد.

رییس مرکز علمی- تحقیقاتی دارالعرفان  با شرح نگاه معصومین (ع) به ویژه نگاه حضرت امیرالمومنین و امام حسن مجتی علیهما‌السلام به غفلت‌های مادی و خطرهای آن بیان داشت: در نگاه امامان معصوم (ع) خطرهای غفلت و علت‌های آن به بهترین شکل ممکن و به نحوی که هیچ انسانی نمی‌تواند به این نگاه ایراد فکری، علمی و روانکاوی بگیرد بیان شده است.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه ائمه (ع) ما هنرشان در روانشناسی و روانکاوی مانند خود قرآن جامع و کامل بوده است خاطرنشان کرد: امروز ضروری است دانشمندان متدین اسلام در شرق و غرب، کتب روانکاوی و روانشناسی خود را بر اساس قرآن کریم و روایات تالیف و به عنوان منبع درسی روانه دانشگاه‌های کشورهای اسلامی کنند تا دانشگاه‌های  شیعه از کتاب‌‌های روانکاوی یهودیان صهیونیزم و مسیحیان نجات پیدا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان در خصوص نگاه امیرالمومنین (ع) به غفلت‌های مادی گفت: بر اساس فرموده امیرالمومنین (ع) مشغله‌های فکری، مادی و اجتماعی نمی‌گذارد انسان به خدا، قیامت و تکالیف الهی‌ نظر کند و او را دچار فراموشی و غفلت می‌کند و کسی که دچار غفلت شود آرزوهای غیرقابل دسترس، او را چنان فریفته می‌کند که حتی با صرف عمر و هزینه‌های بسیار تا پایان عمر به آرزوهایش نخواهد رسید.