تبیان، دستیار زندگی

زندگی نامه دکتر سید جعفر بوشهری، استاد حقوق اساسی

دکتر سید جعفر بوشهری، دکترای خود را در دانشگاه کالیفرینای جنوبی با پایان نامه بایگانی علمی اخذ کرد و مدتی رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تهران بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
دکتر سید جعفر بوشهری،
دكتر سید جعفر بوشهری، در سال ۱۳۰۲ (ش.) در كاظمین عراق به دنیا آمد. پس از پایان دوره‌های مقدماتی و متوسطه، وارد دانشكده حقوق دانشگاه تهران شد. در سال ۱۳۳۰ (ش.) موفق به دریافت لیسانس قضایی شد. كمی بعد به آمریكا رفت و در دانشگاه كالیفرنیای جنوبی به تحصیل در رشته علوم اداری و علوم سیاسی پرداخت. در سال ۱۳۴۱ (ش.) با ارائه پایان نامه‌ای تحت عنوان «بایگانی علمی» دكترای خود را دریافت كرد.
پس از بازگشت به ایران، در سال ۱۳۳۵ (ش.) به عنوان دانشیار دانشكده حقوق شعبه موسسه علوم اداری به تدریس پرداخت. در سال ۱۳۴۴ (ش.) كرسی حقوق اساسی به وی داده شد و در سال ۱۳۵۳ (ش.) ریاست دانشكده حقوق دانشگاه تهران را بر عهده گرفت.
از آثار تالیفی و تحقیقی دكتر بوشهری می‌توان به كتاب «حقوق اساسی» و مقاله‌های متعدد حقوقی كه در نشریات قبل از انقلااب به چاپ رسیده است، نام برد.
منبع: قضاوت‌آنلاین به نقل از مبارکیان، عباس، چهره‌ها در تاریخچه نظام آموزش عالی حقوق و عدلیه نوین، چاپ اول، انتشارات پیدایش، تابستان 

منبع :قضاوت آنلاین