تبیان، دستیار زندگی

روشی برای حل اختلاف عروس و خواهر شوهر

سوال: پسری۲۷ساله هستم. یک سال است که با دختر یکی از اقوام ازدواج کرده ام. همسرم قبل از ازدواج با خواهرم رابطه خیلی خوبی داشت، اما بعد از ازدواج مان می گوید خواهرم به او طعنه می زند و برای همین از او متنفر شده است و مرا مجبور به دوری از خواهرم می کند.به خاطر این موضوع چند بار بحث مان شده است. لطفا راهنمایی ام کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج، خواهر شوهر، خانواده،اختلافات، خانواده ایرانی، خانه فیروزه ای
پاسخ: بهتر است با همسر و خواهرتان جداگانه صحبت و آن ها را تشویق کنید تا دلایل تغییر احساس شان قبل و بعد از ازدواج تان را بررسی کنند. به آن ها یادآوری کنید که هر دوی آن ها برایتان عزیز هستند و وجود مشکل در رابطه آن ها شما را آزار می‌دهد.
ممکن است یکی از علت های ایجاد حساسیت در روابط آن ها رفتار خودتان باشد. سعی کنید بین محبتی که در رفتار و کلام تان به آن ها نشان می دهید و مرزهایی که برای روابطتان قائل هستید، تعادل برقرار کنید.
اهمیت وجود مرزهای واضح و روشن در روابط
خانواده برای داشتن عملکرد سالم باید مرزهای روشنی داشته باشد تا اعضای خانواده بتوانند با کمک هم بین به هم وابستگی و استقلال تعادلی منطقی و منعطف ایجاد کنند. نبودن این مرزها یا به اندازه نبودنشان راه را برای ورود افراد دیگر غیر از اعضای خانواده هسته ای (زن، شوهر و فرزندان) به سیستم خانواده باز می کند و باعث بروز تنش در روابط می شود. این مسئله باید برای اعضای خانواده اصلی زوج ها (پدر، مادر و خواهر و برادرهای هر کدام از زوج ها) نیز روشن شود که با وجود علاقه، نزدیکی و احترام در روابط زوج ها با خانواده هایشان، روابط زوج با هم در خانواده هسته ای که تشکیل داده اند دارای مرزهای روشنی است که نمی توانند وارد این حریم شوند.
دعوت از هر 2 نفر برای گفت و گو
در نهایت خواهر و همسرتان را به صحبت با هم دعوت کنید تا از طریق گفت و گو و در میان گذاشتن حرف هایشان با هم (نه با شما) مسائل بین شان را حل کنند. طرفداری شما از هر کدام از آن ها مسئله ای را حل نخواهد کرد، بهتر است این مسئله را به خودشان واگذار کنید.
منبع : میگنا
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.