تبیان، دستیار زندگی

مقطع ابتدایی مهم ترین دوره تحصیلی در آموزش و پرورش است

وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: مهم ترین اتفاقات تربیتی برای دانش آموزان، در مقطع ابتدایی صورت می گیرد و شکل گیری رفتارها و شخصیت هر فردی در این دوره تحصیلی پایدار خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
مقطع ابتدایی مهم ترین دوره تحصیلی در آموزش و پرورش است
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایرنا، مرتضی حاجی در مراسم امضای تفاهم نامه آموزش های ترافیکی به کودکان اظهار داشت: تفاهم نامه همکاری کانون جهانگردی و اتومبیل رانی با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا معتقدیم این دوره تحصیلی برای قشرهای مختلف جامعه نقش آفرین است و ابتدایی، مهم ترین معاونت وزارت آموزش و پرورش است.
وی مهم‌ ترین هدف امضای این تفاهم‌نامه را گسترش آموزش همگانی و آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با مسائل ایمنی و چگونگی تردد در جاده‌ها عنوان کرد و افزود: هر ساله آمارهای نگران کننده‌ای از تصادفات جاده‌ای و تعداد مجروحان و کشته‌شدگان سوانح رانندگی در کشور منتشر می‌شود که بخشی از آنها را کودکان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند.
عضو هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: با توجه به این آمارها، همه ما باید در خصوص ایمنی جاده‌ها و آموزش فرهنگ رانندگی و سفر ایمن احساس مسئولیت و تکلیف کنیم.
حاجی با اشاره به برخی بندهای اساسنامه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: طبق بندهایی از این اساسنامه، آموزش در حوزه فرهنگ رانندگی و ایمنی سفر را در سال‌های اخیر آغاز کرده‌ایم و از آنجایی که کانون یک موسسه غیردولتی محسوب می‌شود، می‌توان این نهاد را به عنوان سخنگوی رانندگان، مسافران و ترددکنندگان در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی معرفی کرد که با اجرای ویژه‌ برنامه‌های مختلف، به دنبال فرهنگ‌سازی و آموزش است.
وی یادآور شد: تلاش زیادی شده است تا این آموزش‌ها گسترش یابد و در همین رابطه از طریق رایزنی با بخش‌های دولتی اعم از سازمان راهداری وزارت راه و پلیس راهور ناجا، جلسات متعددی برگزار و همکاری‌های موثری آغاز شده تا بتوانیم به ترویج فرهنگ صحیح رانندگی و آموزش در این حوزه بپردازیم.
عضو هیات مدیره کانون جهانگردی و اتومبیل رانی به تشکیل شورای ایمنی سفر در کانون جهانگردی و اتومبیل رانی اشاره کرد و گفت: جمع‌بندی این شورا که از افراد متخصص تشکیل شده، این است که اگر بر روی آموزش و فرهنگ‌سازی تمرکز کنیم بسیاری از مشکلات حوزه خودرویی و سفر را می‌توان با آموزش رفع و حل کرد.
حاجی ادامه داد: از این رو مبنای آموزشی را از مقطع ابتدایی که پایه شکل‌گیری رفتارها و فرهنگ اجتماعی در آن گذاشته می‌شود، شروع کردیم و در همین راستا این تفاهم‌نامه را با آموزش و پرورش به امضا رساندیم.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بلافاصله پس از امضای تفاهم نامه کارگروه مشترکی برای اجرایی شدن هرچه سریع تر بندهای این سند تشکیل شود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش