تبیان، دستیار زندگی

ارتش آمریکا در منطقه التنف سوریه مرتکب جنایت نظامی شده است

مرکز آشتی روسیه از ارتکاب احتمالی جنایت نظامی توسط ارتش آمریکا و گروه موسوم به ائتلاف تحت سرپرستی واشنگتن در منطقه التنف سوریه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
ارتش آمریکا
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مرکز آشتی روسیه با صدور بیانیه ای از احتمال وقوع جنایت نظامی توسط آمریکا در منطقه «التنف» سوریه خبر داد.
بر اساس این گزارش، در بیانیه صادر شده از سوی این مرکز آمده است که اقدامات نظامیان آمریکا و همچنین گروه ائتلاف منتسب به این کشور در منطقه التنف سوریه که از جمله آنها می توان به جلوگیری از کمک به پناهجویان و زخمی های به جای مانده از درگیری های شکل گرفته در اطراف کمپ پناهجویان «الرکبان» اشاره کرد، به مثابه جنایت نظامی علیه آوارگان بی خانمان سوری به حساب می آید.
مرکز آشتی روسیه معتقد است این اتفاقات در تاریخ ۲۹ اکتبر علیه آوارگان بی پناه سوری رخ داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: بر اثر زد و خوردها در آنجا (الرکبان) ۱۳ پناهجوی سوری کشته و ۲۰ تن دیگر که در میان آنها کودکان و زنان نیز به چشم می خورند زخمی شده اند. آمریکا هیچ گونه کمک پزشکی به پناهجویان زخمی شده نکرده است. واقعا تمامی زخمی ها با این وضعیت محکم به مرگ هستند. این گونه اقدامات ارتش آمریکا و گروه موسوم به ائتلاف در نزدیکی التنف نقض آشکار حقوق بشر بین المللی بوده و می توان به عنوان جنایت نظامی از آن یاد کرد.
 همچنین این مرکز آمریکا را به تلاش برای جمع آوری نیروهای سوری معارض از بخش های مختلف این کشور به منظور سازماندهی گروه های مخالف موسوم به میانه رو تحت حمایت واشنگتن متهم کرده است.

منبع :خبرگذاری مهر