تبیان، دستیار زندگی

خاطرات سردار ریحانی در باره عملیات مرصاد

روایت سردار ریحانی از عملیات مرصاد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

خاطرات سردار ریحانی در باره عملیات مرصاد

فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: منافقین به‌طور غافلگیرانه حمله کردند اما در گردنه مرصاد (چهارزبر) زمین‌گیر شده و عذاب الهی بر سر آنان فرود آمد.  
سردار بهمن ریحانی اظهار داشت: عملیات مرصاد مانند دیگر عملیات‌ها نبود، در این عملیات حمله گسترده نفاق با حمایت دنیای استکبار طوفان سنگینی بود که با عنایات خدا، هوشیاری امام راحل، ایثار رزمندگان و پشتیبانی مردم به شکست منافقین ختم شد. 


*پذیرش قطع‌نامه نشان از کرامات معنوی امام (ره) بود

ریحانی ادامه داد: امام خمینی (ره) با دید بلند و پیامبرگونه و بر اساس واقعیت‌هایی که پیش‌بینی می‌کردند، قطعنامه 598 را برخلاف میل باطنی خویش پذیرفتند و این نشان از کرامات معنوی امام راحل بود. وی، پذیرش قطع‌نامه توسط حضرت امام خمینی (ره) را خلع سلاح دشمنان عنوان و تصریح کرد: با این اقدام، ابزار امتیاز گرفتن از دست دشمن گرفته شد. جانشین فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با اشاره به اینکه عراق بعد از پذیرش قطع‌نامه حملات گسترده‌ای را در همه جبهه‌ها، به‌ویژه در خوزستان آغاز کرده بود، بیان داشت: هدف عراق از این اقدامات به ‌دست آوردن برگ برنده در پای میز مذاکره بود. فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب بودند، افزود: منافقین توان خود را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌کار گرفته و درصدد رسیدن به تهران بود. این رزمنده دوران دفاع مقدس تأکید کرد: دشمن در پی جبران شکست‌های خود بود و نیروهای نفاق بهترین ابزار برای امتیازگیری از ایران به‌شمار می‌آمد. وی با تأکید بر اینکه منافقین در پای میز مذاکره یکی از مشکلات عراق بود، ابراز داشت: مشکلات درون‌گروهی بسیاری در بین گروهک تروریستی منافقین وجود داشت و سرکرده‌های وطن‌فروش منافقین وعده‌های زیادی به نیروهای خود داده بودند و پس از پایان جنگ باید توجیهی برای آنان پیدا می‌کردند و این موضوعات موجب شد منافقین درصدد حمله به ایران اسلامی برآید.


  *رویای استقبال مردم ایران به کابوس هلاکت برای منافقین تبدیل شد

ریحانی، تحلیل منافقین از وضعیت ایران در پایان هشت سال دفاع مقدس را غلط توصیف کرد و متذکر شد: منافقین گمان می‌برد مردم ایران از جنگ خسته شده‌اند و نیروهای نظامی نیز دچار فرسایش شده‌اند؛ بر این اساس به نیروهای خود القاء کرده بودند که مردم به استقبال آن‌ها می‌آیند. این فرمانده ارشد نظامی با اشاره به اینکه منافقین پایان جنگ را بهترین فرصت برای ضربه زدن به نظام اسلامی می‌دید، خاطر نشان کرد: منافقین نیروهای خود را از سراسر دنیا فراخوان کرده بود و قبل از حمله، عملیات روانی گسترده‌ای آغاز کرده بود. به گفته ریحانی، عراق به‌صورت ویژه تجهیزات زیادی به منافقین داده بود و خط پیشروی در مرزها را عراق برای حمله منافقین باز کرد. 


*منافقین به برخی از شهدا بیش از 50 گلوله شلیک کرده بودند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات وحشیانه و ضدانسانی منافقین، بیان داشت: وقتی به شهر اسلام‌آباد غرب وارد شدیم، صحنه دردناکی را مشاهده کردیم که قلب هر انسانی از دیدن آن به‌درد می‌آمد. ریحانی اعلام کرد: منافقین زخمی‌ها را روی یکدیگر انداخته و زنده‌زنده به آتش کشیده بودند و گوشت و پوست رزمندگان مانند شمع به زمین می‌ریخت و استخوان‌ها جا می‌ماند. این یادگار هشت سال دفاع مقدس با چشمانی اشک‌آلود و با صدای بغض کرده، اظهار داشت: منافقین به برخی از شهدا بیش از 50 گلوله شلیک کرده بودند و با اعمال وحشیانه و ضدانسانی ثابت کردند که منافقین از کفار بدترند. وی با تأکید بر اینکه تمام ملت ایران برای مقابله با نفاق متحد شده بودند، ادامه داد: ملت ایران، منافقین را وطن‌فروش و آدم‌کش می‌دانستند و البته هم‌اکنون نیز می‌دانند.

 *هجوم مردم به پادگان‌ها سپاه برای نبرد با منافقین بسیار گسترده بود

ریحانی، هجوم مردم به پادگان‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای تجهیز و نبرد با منافقین را بسیار گسترده اعلام کرد و گفت: سازماندهی نیروهای مردمی به‌سختی امکان‌پذیر بود. وی با اشاره به تأثیرات عملیات غرورآفرین مرصاد، عنوان کرد: تمام دنیا فهمیدند نقش ولایت فقیه گره‌گشای تمام مشکلات است و جهان استکبار در عملیات مرصاد رسوا شد.  فرماندهی سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه یادآور شد: منافقین به‌ طور غافلگیرانه حمله کرد و در گردنه مرصاد(چهارزبر) زمین‌گیر شد و اساسی‌ترین دشمن انقلاب در کمین‌گاه مرصاد تار و مار شد. ریحانی در پایان با اشاره به رشادت‌های هوانیروز در شکار منافقین، تصریح کرد: در این عملیات منافقین در کمین رزمندگان اسلام گرفتار شدند و عذاب الهی بر سر آنان فرود آمد.
منبع:فاتحان