تبیان، دستیار زندگی

آموزش خود زندگی است

13 آبان روزی بود که این حقیقت را در باره آموزش نشان داد .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آموزش خود زندگی است
دانش آموزان ما ، غنچه هایی هستند که برای علم اموزی پا به عرصه جامعه می گذارند و با همه نوع مطالب علمی، تفریحی، هنری و... مواجه می شوند؛ و نتیجه 12 سالِ نخست آموزش می تواند شور و یادگیری مادام العمر باشد اگر در سایه خرد و تفکر پرورش بافته باشد. همان گونه که در سال 1357 نوجوانان و دانش اموزان غیور و شریف ما، نگاهی منتقدانه و سالم به وضع موجود در جامعه  ان زمان داشتند و برای زندگی خود و آیندگان هدفی متعالی را پیش گرفتند. صداقتی در نهاد همه فرزندان ما وجود دارد و شجاعت که صفت بارز یک ایرانی است مشوق حرکت به سوی یک راه نو شد که امروز ما میتوانیم به ان افتخار کنیم.
دانش اموزان ما یاد می گیرند که شعارهای بینادین جامعه شان از کجا نشات گرفته و چه اصلی را در رگ و ریشه این نظام رشد می دهد.
دانش آموزان و نوجوان با مطالعه صحبح در مدرسه، جامعه و خانواده خود به سوی فهم درست حرکت می کنند و سعی می کنند بیشتر بدانند و درک کنند؛ صاحب ایده هایی نو می شوندو هوش اجتماعی خود را تقویت می کنند. اگر خطری یا نقاط ضعفب احساس کنند ، می توانند آن را بیابند و در مقابل آن بایستند و یا راه حلی طلب کنند ، یا ارائه دهند.
فرزندان ما نسبت به کشور و جامعه خود متعهد هستند اگر ما غیرت و تعلق خاطر را به شیوه صحیح به ان ها اموزش دهیم؛ در هر نقزه ای از این کره خاکی که باشند همواره به دنبال اعتلای نام و هویت خود هستند.
جوانان و نوجوانان ما سال ها پیش با احترام به قانون، دست به اعتراضی منتقدانه در یک محیط آموزشی ، اهمیت دوری از ظلم و استبداد را بیان کردند، که ثمره همان راه درست تربیتی است. اگر همان قدر که به علوم اهمیت می دهیم، به هنر و ادبیات و خلاقیت ، به شعور اجتماعی درک و فهم قوانین و قدرت پرورش خلاقیت فرندان مان نیز اهمیت دهیم، آینده ای زیباتر از اکنون خواهیم داشت؛ چرا که بخش از این راه برای ما هموار شده است. آری ! دانش آموزان مومن و انقلابی دیروز که سرنوشتی زیبا برای زندگی امروز رقم زدند، از پس همین آموزش ها و نگاه صحیح جامعه ایرانی برخاسته بودند.
چه بسیارند دانش آموزان و دانش پژوهانی که سراسر جهان سنگر علیم، هنر و تجربه را با اعتقادی داسخ و راستین حفظ می کنند و سعی می کنند با گسترش اخلاق و احترام به قوانین جوامع مخلتف بشری، تغییر صحیح و زندگی درست را شکل دهند.
روز 13 آبان روزی بود که فرزندان مان یادآور شدند که آموزش برای زندگی نیست، بلکه خود آموزش است .



تهیه کننده: زینب السادات هاشمی جعفری
تنظیم: زینب شاه مرادی