تبیان، دستیار زندگی

مشکل اصلی سریال‌ها ضعف قصه‌گویی است

بازیگر جوان تلویزیون که این روزها سریال "روزهای بهتر" را روی آنتن شبکه یک سیما دارد، مهمان غرفه هنرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد رسول صفری

محمد رسول صفری طی گفت‌وگویی در ارتباط با تازه‌ترین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: مشغول بازی در فیلم سینمایی "هستی" به کارگردانی آقای روح‌الله حسینی هستم که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود. در حال حاضر سریال "روزهای بهتر" به کارگردانی آقای محسن یوسفی را هم از شبکه یک سیما روی آنتن دارم که نقش اصلی این سریال به عهده من است.

صفری درباره بازخورد بازی خود در سریال "روزهای بهتر"، گفت: فکر نمی‌کردم این سریال در این ایام که سریال‌های خوب دیگری هم از تلویزیون در حال پخش است، تا این اندازه دیده شود. خوشبختانه سریال و بازی من دیده شده و مردم در اجتماع واکنش‌های خوبی به من نشان می‌دهند.

بازیگر سریال "روزهای بهتر" در مورد دوری‌اش از فضای تئاتر بیان کرد: فعلاً هیچ کاری در تئاتر ندارم. آخرین تئاتری که بازی کردم مربوط به سه سال پیش است. در این سه سال دائماً در کارهای تصویری و به ویژه در تلویزیون فعالیت کردم و نتوانستم تئاتر کار کنم اما دوست دارم بزودی این اتفاق بیفتد.

وی افزود: تئاتر هنر مادر است و نزد من اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد اما به هر حال لازمه کار ما این است که در تلویزیون و سینما هم کار کنیم. دلایل مختلفی ممکن است یک بازیگر را مدتی از یکی از این مدیوم‌ها دور کند که مهمترین آن به نقش‌ها و متن‌هایی که به بازیگر پیشنهاد داده می‌شود، بر می‌گردد.

محمدرسول صفری مشکل اصلی سریال‌ها را ضعف قصه‌گویی دانست و در ادامه به تمجید از سریال "نوار زرد" پرداخت و گفت: سریال "نوار زرد" به کارگردانی پوریا آذربایجانی را همه می‌بینند چون سریال موفقی است. مردم آگاهی‌شان بیشتر و انتخاب‌های‌شان دقیق‌تر شده است. حتی آن دسته از مخاطبانی که سریال‌های ماهواره را دنبال می‌کنند هم اگر سریال خوبی از تلویزیون ملی کشورمان پخش شود، آن را دنبال خواهند کرد.

صفری در مورد بازی امیر آقایی در سریال "نوار زرد" نیز گفت: معمولاً پلیس‌ها در سریال‌های ایرانی به یک مدل نشان داده می‌شوند ولی در این سریال جنبه‌های دیگری از یک پلیس نشان داده شده و مردم هم این را می‌پذیرند چون یک پلیس هم عضوی از این جامعه است و ممکن است با همسرش یا هر شخص دیگری دعوا کند. به نظرم امیر آقایی در بازیگری یک مؤلف است و پلیسی را نشان می‌دهد که مردم دوستش دارند و با او همراه می‌شوند.

محمدرسول صفری در رابطه با ارتباط خود با رسانه‌ها نیز بیان کرد: من معمولاً به رسانه‌ها احترام می‌گذارم و با اصحاب رسانه دوست هستم. هنر و هنرمند برای دیده شدن به رسانه احتیاج دارند و این رسانه‌ها هستند که باعث دیده شدن یک فیلم یا سریال می‌شوند. رسانه یک بیلبورد مجانی برای هنرمندان است و باید خیلی خانواده طور به این جریان نگاه کرد.

منبع: هنر آنلاین