تبیان، دستیار زندگی

روزگارانی در سیزدهم آبان

روزی، روز گاری، محیطی امن و آرام به نام خانواده ایرانی، فرزندانی تربیت می کرد که برای اعتلای آزادی و امنیت علمی، فرهنگی اقدامی شجاعانه می کردند و ایران را از خفقان و محیط بسته فکری، دو رویی و جاسوسی نجات بخشید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
روزگارانی در سیزدهم آبان
کشتار جمعی حکومت مستبد پهلوی علیه تعداد زیادی از نوجوانان غیرتمند و مومنی که روزگارانی در سیزدهم آبان 1357 در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند و اعتراض خود را علیه استبداد، شفاف بیان کردند، باعث شد تا عده ای دیگر از هم نوعان آن شهیدان پاک سیرت اعلام کنند ما این روز را گرامی می داریم.
چه خوب است که مدارس ما محیطی باشد که در ظاهر و باطن آراسته باشد؛ فضای امنی که خود دانش آموزان در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند، موجب پیشرفت و اعتلای خود، جامعه و کشور می شود. این فضای سالم و باز جز با رفتار صحیح معلمان و مربیان دلسوز به وجود نمی آید. احساس مسولیت هر یک از اعضای جامعه برای مدرسه و محیط آموزشی، باعث می شود جوانان ما با اشتیاق فراوان به علم آموزی بپردازند و این مهم  ثمره ای جز رشد واقعی درایت، شعور و خرد جمعی نخواهد داشت. و این امر موجب می شود که نوجوانان و دانش آموزان نیکوسرشت ما، که همه از تربیت اصیل و سالم اعتقادی - ایرانی برخوردارند، نسبت به شرایط جامعه و کشور خود بی تفاوت نباشند. وقتی هر روز  در محیط آموزشی تفاوت را ببینند. افراد می توانند تغییر های مثبت و منفی جامعه را نیز عیمقا بیایند و درک کنند  و هم چنین برای آن ها چاره ای بیندیشند.

فرقی نمی کند فرزندان ما چه شریعت و چه مذهبی دارند، مهم این است که با هر قومیت، زبان، آیین و اندیشه سالمی برای پیشبرد اهداف جامعه خود تلاش می کنند و راه نوجوانان و جوانانی را که برای شکل گیری شعار: «استقلال- آزادی – جمهوری اسلامی» جان و مال خود را فدا کردند، ادامه می دهند.
ایران اسلامی ما را کسانی ساختند که روزی، روزگارانی نوجوانی بودند در کانون گرم و با درایت خانواده های ایران زمین.
همه ما این روز ارزشمند، روز 13 آبان، را گرامی می داریم. امید است این راه پر امید و اندیشه ناب را ادامه دهیم.


تهیه کننده: زینب السادات هاشمی جعفری
تنظیم: زینب شاه مرادی