تبیان، دستیار زندگی

۵ راهکار خانگی برای داشتن ناخن‌های محکم

اکثر خانم‌ها از شکنندگی ناخن‌ها گله دارند، سیر، آبلیمو و بلال از جمله موادی هستند که در مقاوم سازی ناخن‌ها نقش دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ناخن، شکنندگی ناخن، سلامت ناخن، ماساژ ناخن، سلامت، سلامت جامعه، اخبار ویژه سلامتی
حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائلی بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد. ناخن از جمله اعضای مهم بدن است که باید با دقت بسیار زیادی از آن مراقبت کرد البته اغلب خانم‌ها از شکننده بودن ناخن‌های خود ناراضی هستند، برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم و سالم دستور العمل‌های زیر را انجام دهید.

روغن عامل سلامتی ناخن‌ها
روغن از جمله مواد خوراکی است که به سالم ماندن و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. برای داشتن ناخن‌های سالم نصف فنجان روغن را درون مایکرویو قرار دهید و پس از گذشت یک و نیم دقیقه آنرا خارج کنید و اجازه دهید تا روغن کمی خنک شود سپس ناخن‌هایتان را در روغن فرو کنید تا به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه خیس بخورند.
پس از آن دستانتان را از روغن خارج کنید و با استفاده از انگشت‌ها روغن را بخوبی بر روی ناخن و پوست اطرافش، با حرکات کوچک دایره‌وار ماساژ دهید و بعد از آن روغن مازاد را از دستانتان بشویید. این کار را هر هفته تکرار کنید زیرا به ناخن‌هایتان کمک می‌کند تا از طریق جذب سریع به خوبی مرطوب شوند.
همچنین می‌توانید پیش از اینکه به رختخواب بروید، ناخن‌هایتان را در مخلوطی از آب لیمو و روغن با تناسب یک به سه قرار دهید و مدت پنج دقیقه صبر کنید، سپس دستکشی بپوشید و اجازه دهید که تمام طول شب روغن بر روی ناخن‌هایتان باقی بماند. در صورت نیاز صبح دستانتان را بشویید.
از روغن‌های زیتون، نارگیل، آواکادو و هسته انگور برای این کار استفاده کنید.

ناخن‌های محکم با سیر و آب پرتقال
برای داشتن ناخن‌هایی مقاوم می‌توانید با استفاده از مواد خانگی و در دسترس محلولی تهیه کنید و ناخن‌های سالم را برای خود به ارمغان بیاورید. آب پرتقال و سیر له شده را با یکدیگر مخلوط کنید و ناخن‌هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه درون ظرف حاوی این مخلوط قرار دهید و پس از آن ناخن را به مدت ۱۵ دقیقه درون ظرف روغن زیتون قرار دهید و پس از گذشت ١٠ روز از استفاده این محلول نتایج باور نکردنی‌اش را ببینید.
همچنین می‌توانید ۲ قاشق چایخوری نمک را همراه با یک قاشق چای‌خوری روغن مغز گندم، ۲ قاشق چای‌خوری روغن کرچک مخلوط کنید و مواد را داخل بطری بریزید و به خوبی هم بزنید و با استفاده از پنبه مقداری از آن را بر روی ناخن‌های خود بمالید. اجازه دهید این ترکیب به مدت ۵ دقیقه بر روی ناخن‌هایتان بماند و سپس با پنبه تمیز دیگری آن را پاک کنید.

بلال بخورید تا ناخن هایتان محکم باشند
عده‌ای بر این باورند شکنندگی ناخن‌ها به دلیل کمبود کلسیم بدن است اما مطالعات جدید نشان می‌دهند ۱۰ الی ۳۰ درصد حجم ناخن را آب تشکیل می‌دهد و اگر این آب کمتر از این مقدار شود، شکنندگی ناخن بیشتر می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهند، بلال یکی از اصلی‌ترین مواد غذایی است که موجب استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از ضعیف شدن صفحه ناخن‌ها می‌شود و حتی ماساژ ناخن با شیره آن نیز موجب تقویت و استحکام ناخن‌های دست می‌شود.

رابطه سن و شکندگی ناخن‌ها
گفتنی است، سن و سال ارتباط مستقیمی با شکنندگی ناخن دارد. هر چه سن بالاتر رود و فرد مسن‌تر باشد، شکنندگی ناخن‌ها هم بیشتر می‌شود. به دلیل نازک‌تر بودن ناخن خانم‌ها شکنندگی هم بیشتر است و در دختران جوان اغلب شکنندگی کمتر است و بعد از ۳۰ سالگی افراد باید با دارو‌های شیمیایی زیر نظر پزشک ناخن‌های خود را تقویت کنند و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

آبلیمو مانع از شکنندگی ناخن می‌شود
گذاشتن ناخن در آبلیمو از شکنندگی ناخن و پوسته پوسته شدن کناره آن جلوگیری می‌کند. همچنین قرار دادن زرده تخم مرغ بر روی ناخن‌ها باعث تقویت آن‌ها و جلوگیری از شکسته شدن و بریدگی‌های کنار آن می‌شود.
اگر به درد ناخن مبتلا شده‌اید، یک پیاز سفید را در خاکستر داغ آتش بگذارید تا خوب پخته شود، سپس آنرا از وسط دو نیم کنید و انگشت خود را وسط آن بگذارید. اگر، روزی ۲ بار این عمل را تکرار کنید به زودی ناخن درد شما برطرف می‌شود.
منبع : باشگاه خبرنگاران
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.