تبیان، دستیار زندگی

برنامه سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان به منظور گسترش فرهنگ پژوهش، لذت بردن از دانستن و عمیق کردن فهم دانش آموزان از طریق یادگیری بر اساس جستجوگری طراحی شده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برنامه سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

طرح پروژه های دانش آموزی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان با هدایت و مشاوره اینترنتی انجام می شود و هدف اصلی این طرح توسعه آموزش مبتنی بر جستجوگری است، بنابراین چشم انداز بلند مدت این طرح به وجود آمدن سیستمی است که بتوان آموزش مبتنی بر جستجوگری را در کل کشور عملی ساخت تا تمام دانش آموزان کشور از مزایای آموزشی آن برخوردار شوند.

تاریخچه:
این طرح از سال 1383 آغاز به کار کرده است و تاکنون دوازده دوره آن در سطح مدارس و مراکز آموزشی پژوهشی کشور برگزار شده است.

مراسم دوازدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در تاریخ 14 و 15 اردیبهشت ماه سال 1396 در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور 6000 دانش آموز به همراه دبیران راهنمایشان در قالب 1500 گروه از 20 استان کشور در سه بخش سمینارهای علمی، غرفه های نمایشگاهی و مسابقات دانش آموزی برگزار شد.

برگزارکنندگان:
این جشنواره توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
برنامه سیزدهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان

از ثبت نام تا جشنواره:
1-     حضور رابطین در مدارس و جلسات و توضیح طرح برای دانش آموزان و دبیران
2-     تشكیل تیم های دانش آموزی با هماهنگی مسئولین مدارس
3-     انتخاب پروژه توسط تیم دانش آموزی (انتخاب موضوع، کاردستی های علمی، بانک ایده، فعالیت های دانش آموزان) و یا شرکت در بخش دستاوردها و ایده های نو و جدید و ثبت نام در بخش ثبت ایده (پیشنهاد پروژه)
4-    ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی توسط معلم و یا خود دانش آموزان
5-     کسب مشاوره از طریق سایت برای پیشبرد كار
6-      ارسال خروجی های مورد نظر اعم از تکالیف و گزارشات برای شركت در جشنواره از طریف درگاه تبیان من/ پروژه های دانش آموزی من/ ارسال گزارش و تکالیف
7-      بررسی و داوری مرحله اول بر اساس مستندات ارسالی و خروجی های ارایه شده توسط مشاوران و داوران
8-     كسب مجوز شركت در جشنواره پایانی و اختصاص دعوت نامه

اهداف برگزاری جشنواره:
-         گسترش فرهنگ پژوهشگری در بین دانش آموزان
-         ایجاد زمینه های ظهور خلاقیت و توانایی های بالقوه دانش آموزان
-         ارایه و عرضه دستاوردهای پژوهشی و فناوری آینده سازان ایران اسلامی
-         توسعه همكاری ها و مبادلات علمی و فنی مراكز پژوهشی و دستگاه های اجرایی
-         ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری
-         افزایش حساسیت جامعه نسبت به پژوهش و متجلی كردن نتایج آن
-         تبیین نقش و اهمیت بالای تفكر و پژوهش

 شرکت کنندگان:
شرکت کنندگان این جشنواره دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه می باشند که با توجه به بخش و گرایش مشخص شده در سامانه ثبت نام می توانند در جشنواره شرکت نمایند.

 ثبت نام:
به حول و قوه الهی ثبت نام سیزدهمین جشنواره بین المللی پروژه های دانش آموزی تبیان از تاریخ 13 آبان سال 1396 مصادف با روز دانش آموز از طریق سایت آغاز خواهد شد و انشالله در تاریخ 23 و 24 فروردین ماه 97 در دانشگاه شهید بهشتی تهران با همت عزیزان شرکت کننده با شور هر چه بیشتر از سال های پیشین برگزار خواهد شد.

دانش آموزان استان اصفهان پس از شرکت در جشنواره استانی خود و کسب رتبه برتری جشنواره استان اصفهان که در اسفندماه مشخص خواهند شد به صورت رایگان به سیزدهمین جشنواره بین المللی تبیان دعوت خواهند شد. 

به طور کلی هر مقطع تحصیلی مدرسه و یا مرکز آموزشی مجاز به اخذ یک غرفه می باشد، تعداد نفرات مجاز شرکت کننده در این بخش حداکثر 15 نفر است. هم چنین تعداد گروه های مجاز شرکت کننده از هر مقطع تحصیلی مدرسه، در بخش غرفه محدود به حداقل 3 تا حداکثر 5 گروه می باشد. و هر دانش آموز مجاز است تنها در یک رشته گرایش ثبت نام نماید.

هر مقطع تحصیلی مدرسه یا مرکز آموزشی در بخش سمینارهای علمی مجاز به ثبت نام حداکثر 15 گروه در این بخش است.
در بخش مسابقات نیز هر مقطع تحصیلی مدرسه مجاز به ثبت نام در شاخه های مختلف مسابقات می باشد. هم چنین در هیچ یک از شاخه ها محدودیتی برای تعداد گروه شرکت کننده وجود ندارد. اما در این دو بخش هم هر دانش آموز مجاز است تنها در یک رشته گرایش ثبت نام نماید.

توجه: در صورتی که تعداد گروه های ثبت نام شده بیش از حد مجاز باشد، مدرسه موظف به انتخاب گروه های برگزیده جهت شرکت در جشنواره پایانی و اعلام آن به کمیته اجرایی است، در غیر این صورت گروه های مازاد توسط کمیته اجرایی جشنواره با توجه به اولویت زمانی ثبت نام ««حذف»» خواهند شد.

هم چنین در صورتی که مدرسه تمایل داشته باشد تا مازاد گروه ها توسط داوران جشنواره حذف شوند، داوری گروه ها و انتخاب گروه های برگزیده با پرداخت حق الزحمه و هزینه ایاب و ذهاب داوران، توسط مدرسه، انجام خواهد شد. 

هزینه شرکت در بخش های مختلف جشنواره دوره سیزدهم پروژه های دانش آموزی به قرار زیر است:

هزینه شرکت برای ثبت نام هر گروه دانش آموزی مدارس غیر دولتی در بخش غرفه های نمایشگاهی مبلغ 2.500.000ریال معادل دویست و پنجاه هزار تومان و در بخش مسابقات دانش آموزی و سمینارهای علمی مبلغ 2.000.000 ریال معادل دویست هزار تومان می باشد.

هزینه شرکت برای ثبت نام مدارس دولتی برای هر گروه دانش آموزی در بخش غرفه های نمایشگاهی مبلغ 1.500.000 ریال معادل صد و پنجاه هزار تومان و در بخش مسابقات دانش آموزی و سمینارهای علمی مبلغ 1.000.000 ریال معادل صد هزار تومان می باشد.

هزینه شرکت برای ثبت نام پژوهش سراهای دانش آموزی برای هر گروه دانش آموزی در بخش غرفه های نمایشگاهی مبلغ 1.200.000 ریال معادل صد و بیست هزار تومان و در بخش مسابقات دانش آموزی و سمینارهای علمی مبلغ 800.000 ریال معادل هشتاد هزار تومان می باشد.

هزینه گروه های شرکت کننده استان اصفهان جهت شرکت در چهارمین جشنواره دانش آموزی اصفهان ویژه مدارس دولتی و پژوهش سراها مبلغ 500.000 ریال معادل پنجاه هزار تومان و ویژه مدارس غیر دولتی مبلغ 1.000.000 ریال معادل صد هزار تومان می باشد.

شرکت کنندگان شهرستانی :
 لازم به ذکر است در زمان برگزاری جشنواره پایانی در اردیبهشت ماه ، هزینه اقامت و پذیرایی و ایاب و ذهاب دانش آموزان گروه های شرکت کننده شهرستانی به عهده خودشان می باشد.
دبیرخانه جشنواره تنها هماهنگی معرفی اردوگاه های دانش آموزی، خانه های معلم و هتل های نزدیک به محل برگزاری را بر عهده دارد.

زمان و مکان:
جشنواره پایانی دوره سیزدهم، انشالله در روز های 23 و 24 فروردین ماه 97 در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار خواهد شد.

بخش های جشنواره:
جشنواره، شامل سه بخش ذیل خواهد بود:
·         غرفه های نمایشگاهی
·         سمینارهای علمی
·         مسابقات

برگزیدگان:
دستاوردها و پروژه های دانش آموزان توسط اساتید دانشگاه داوری خواهد شد و گروه های برگزیده علاوه بر دریافت جوایز نقدی و غیر نقدی، به هر یک از افراد گروه، لوح تقدیر جشنواره، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات موسسه تبیان که متعلق به مدرسه مربوطه می باشد، را نیز دریافت می کنند. 

علاوه بر آن
معرفی جهت همکاری و مبادلات علمی و فنی با مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی و صنعتی 
ارائه مشاوره به منظور بالابردن سطح علمی جهت تولید علم و جنبش نرم افزاری 
معرفی جهت ارزیابی به بنیاد ملی نخبگان
معرفی جهت ارزیابی به جشنواره جوان خوارزمی 
حمایت در اجرای کارگاه های حضوری و مجازی برای علاقه مندان
ایجاد بستر مناسب جهت ارائه و معرفی در سایت تبیان و نمایشگاه های دانش آموزی کشوری 
از دیگر مزایایی است که عزیزان برگزیده از آنها بهره مند خواهند شد.
مراسم اختتامیه و اهدا جوایز در پایان زمان جشنواره در تالار ابوریحان مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202428، 81202311
نمابر: 81202203
پست الکترونیکی: project@tebyan.com


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی