تبیان، دستیار زندگی

مرتب کردن رختخواب آدم رو شادتر میکنه

تخت نامرتب بدون اینکه بفهمیم اعصابمون رو به هم میریزه و هر ثانیه از روز رو که در اتاقمون میگذرونیم سخت تر میکنه.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرتب کردن رختخواب
 این یه حقیقته! مرتب کردن روزانه ی رختخواب به پیشرفت زندگیتون کمک میکنه! اگه فکر میکنید مرتب کردن رختخواب جزو کارهای بی اهمیته، و بالاخره شب قراره دوباره روی همون ها بخوابیم، در اشتباهید. تخت نامرتب بدون اینکه بفهمیم اعصابمون رو به هم میریزه و هر ثانیه از روز رو که در اتاقمون میگذرونیم سخت تر میکنه. این مطلب ۵ تا دلیل خوب بهتون میده تا عادت کنید هر روز رختخوابتون رو مرتب کنید.

۱) بهتون حس خوب اتمام یک کار رو میده.

شاید بی اهمیت به نظر برسه، اما همین دستاوردهای کوچک در طول روز حسابی میتونه ناخودآگاهمون رو خوشحال کنه. این کار ۲ دقیقه ای یک حس خوب موفقیت لحظه ای بهمون میده و روحیه مون رو برای کسب موفقیت های بیشتر در ادامه ی روز قوی میکنه.

۲) با آرامش و ذهن مثبت به خواب میرید.

همه روزهایی رو داشتیم که کلی اتفاق در طولش افتاده و شب که با کلی فکر و خیال میخوایم بریم بخوابیم، میبینیم تختمون یک فاجعه است! این قضیه به استرس ها و فکرهامون اضافه میکنه. در حالیکه خوابیدن روی یک تخت مرتب میتونه به آرامش و راحتی خواب شب کمک کنه.

۳) با مرتب کردن تخت، استرس از ذهن خارج میشه

با مرتب کردن تخت و رختخواب، شما در واقع دارید فضای بیشتر و قابل استفاده تری برای خودتون فراهم میکنید. فضای بیشتر هم یعنی استرس کمتر! وقتی دور و برتون شلوغه، یک چیزی دائما بهتون یادآوری میکنه که آدم نامنظمی هستید. پس چرا زودتر از شر این یادآوری خلاص نشیم؟

۴) دیگه هیچوقت از اینکه کسی سر زده بیاد تو اتاقتون خجالت زده نمیشین!

قطعا براتون اتفاق افتاده که صبح اتاق رو نامرتب رها کردید و وقتی برگشتید، با یک مهمون سر زدید روبرو شدید. حس بدیه که یک نفر فاجعه ای که توی اتاقتون دارید رو با چشم خودش ببینه. پس از این بابت هم خیالتون راحت میشه.

۵) این کار میتونه مقدمه ای باشه برای به وجود آوردن عادت های خوب دیگه

وقتی به مرتب کردن تختتون عادت کنید، قدر نظم رو میدونید و دلتون میخواد در بقیه ی موارد هم آدم منظم تری بشید. مثلا یک روز به اتاقتون نگاه میکنید و میفهمید برداشتن یکی دو تا لباس از روی زمین وقت زیادی نمیگیره، و کم کم از محیطی که توش وقت و زندگیتون رو میگذرونید بیشتر لذت میبرید.

منبع:رنگی رنگی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.