تبیان، دستیار زندگی

«آموزش» در ساختار جدید آموزش و پرورش تقویت خواهد شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: «آموزش» در ساختار جدید آموزش و پرورش تقویت خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
«آموزش» در ساختار جدید آموزش و پرورش تقویت خواهد شد
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی الهیار تركمن با بیان این كه چابك سازی ستاد و تمركززدایی از سیاست‌های اصلی آموزش وپرورش دولت دوازدهم است، اظهاركرد: چابك سازی ستاد و تغییر ساختار ستادی آموزش و پرورش با انجام مطالعات كارشناسی صورت خواهد گرفت.
وی در خصوص تغییرات احتمالی در ساختار ستادی وزارت آموزش و پرورش تصریح كرد: این تغییرات در مرحله مطالعات كارشناسی قرار دارد و در تلاش هستیم جمیع نظرات كارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار گیرد لذا تاكنون چیزی به قطعیت نرسیده است.
الهیار ادامه داد: هرگونه بررسی‌های كارشناسی در خصوص ساختار ستادی این وزارتخانه با هدف تقویت «آموزش» و «پرورش» و همچنین تقویت ساختار مدرسه و فرآیندهای آموزشی درون آن صورت خواهد گرفت كه مورد تائید سند تحول بنیادین نیز می باشد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: قطعا در تغییرات ساختاری وزارت آموزش و پرورش از تصمیم‌های شتاب زده و بعضا غیركارشناسی اجتناب خواهد شد و به اهمیت جایگاه «آموزش» به ویژه «آموزش ابتدایی» توجه ویژه ای خواهیم داشت.
الهیار در پایان خاطرنشان كرد: تقویت بدنه كارشناسی ستاد آموزش و پرورش، كاهش ساختار اداری و اجرایی و تقویت مدرسه محوری از طریق تفویض اختیارات ستادی به ادارات كل استان ها و مناطق جزئی از ماموریت های اصلی آموزش و پرورش در این دولت خواهد بود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش