تبیان، دستیار زندگی
همه ما از اتفاقات غیر قابل قبول در جهان آگاهیم،... كودكان بر اثر جنگ بزرگترها می میرند، كودكان در اثر عصبانیت بزرگترها كتك می خورند و قربانی می شوند، كودكان از خشكسالی و تنگدستی در نتیجه اهمال كاری حكومتی كه بزرگترها آنرا اد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كودكان در آیینه هستی

همه ما از اتفاقات غیر قابل قبول در جهان آگاهیم،...

كودكان بر اثر جنگ بزرگترها می میرند،

كودكان در اثر عصبانیت بزرگترها كتك می خورند و قربانی می شوند، كودكان از خشكسالی و تنگدستی در نتیجه اهمال كاری حكومتی كه بزرگترها آنرا اداره می كنند ، رنج می برند.

كودكان به خاطر سود و منفعت بزرگترها برای كار، تصاویر و نوشته های مجلات مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

حق مسلم هر كودكی است كه حمایت شود، آموزش ببیند و مورد احترام قرار بگیرد.

حكومتها باید مسئولیت كودكان را به گردن بگیرند. هر كشوری در جهان باید سیاستهای فعالی در جهت حمایت كودكان از ایجاد كند وعلیه خشونتی كه آنها متحمل می شوند، مبارزه كند.

كودكان آینده ما هستند. آنهایی كه سیاره ما را در آینده حفظ خواهند كرد.

ما نمی توانیم در یك روز جهان را عوض كنیم ولی به عنوان سمبل، روزی را برای هماهنگی كودكان جهان معین می كنیم روزی كه:

در آن روز شخصاً می توانیم با احترام و ارزش نهادن به تك تك كودكان به عنوان شخصی كه برای ادامه حیات و محافظت از خودمان به آنها نیازمندیم، نگاه دیگری به كودكان داشته باشیم.

روز مخصوصی كه در آن روز به كودكانمان توجه كنیم تا آنها از هدیه مخصوص عشق محروم نمانند.

برای هر كودك و نوجوا ن

سلامت ، آموزش ، برابری،

حمایت پیشبرد بشریت

امسال نیز مانند سالهای گذشته نمایشگاه بزرگداشت روز جهانی كودك برگزار گردید.

در این نمایشگاه سازمانهای شركت كننده ، فعالیت های خود را اعم از كتاب، فیلم، پژوهش، اقدامات بهداشتی، فعالیت های بشر دوستانه و حفظ محیط زیست را به نمایش گذاشته اند.

اولین دوره نمایشگاه در سال گذشته در" روز جهانی كودك" سال گذشته فرصتی بود تا فعالان عرصه های گوناگون دفاع از كودكان با ارایه و ارزیابی تلاش های خود جامعه را به تفكر درباره كودكان و آینده آنان دعوت نمایند.

از مسائل و اتفاقات جالب امسال در این نمایشگاه جمع آوری و گردآوری همه كودكان خیابانی بود كه تحت قالب كودكان نوازنده خیابانی جمع شده و به نواختن موسیقی پرداختند.

و گروهی دیگر از همین كودكان با در دست گرفتن تابلویی تحت عنوان" آرزو دارم هیچ بچه ای مجبور به كاركردن نباشد" اعتراض خود را اعلام كردند.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.