تبیان، دستیار زندگی

با احساسات مختلف جنین آشنا شوید

وقتی که شما حامله اید ، به نظر می آید که کودک داخل شکم شما در یک محیط انحصاری و شخصی قرار دارد . ولی در حقیقت آن دارد دنیای بیرون را با شما تجربه می کند ،تا به آن بپیوندد.اینجا می خواهیم حقایقی را به شما بگوییم که شاید اصلا ندانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنین، رحم، بارداری، مغز کودک، تنفس زیر آب،حس بویایی، سلامت، سلامت جامعه، بارداری
شوکه شدن در رحم
جنین وقتی صدای بلند و ناگهانی بشنود داخل رحم وحشت زده می شود و تکان می خورد . این قابلیت از حدود ۲۳ هفتگی ظاهر می گردد ، که خانم های باردار زیادی هم معتقدند که این حس را در سه ماهه ی دوم و سوم بارداری حس کرده اند .مثلا اگر مادر عطسه کند ، می بیند که جنین داخل شکمش می پرد.
ولی اگر همان صدا بارها تکرار بشود کودک به آن صدا عادت می کند و دیگر پاسخی نمی دهد. البته نگران نباشید این به این معناست که مغز کودک روال رشد خودش را به درستی طی می کند .

تنفس زیر آب
کودک شما نفس کشیدن را از وقتی که داخل رحم شماست شروع می کند ، حتی اگر شش های آن هیچ اکسیژنی نگیرد.
از حدود ۲۷ هفتگی ، ریه های کودک انقباض و انبصات هایی را به خاطر حرکات ریتمیک ماهیچه های قفسه سینه و دیافراگم حس می کند . این انقباضات کمک می کند که ماهیچه های و مدارهای حرکتی لازم برای تنفس واقعی را توسعه بدهد .. پس زمانی که نوزاد شما اولین جرعه هوا واقعی را می گیرد ، تمرین خیلی زیادی را انجام داده .

حس بویایی داخل شکم
این حس از حدود ۲۸ هفتگی آغاز می شود ، کودک شما می تواند آن بویی که شما حس می کنید را حس کند .
برخی شواهد راجع به حس بویایی جنین از نوزادانی که نارس به دنیا آمده اند مشخص است : دریک مطالعه، عصاره نخود فرنگی زیر بینی نوزادی که نارس متولد شده بودقرار گرفت. آن هایی که کمتر از۲۸ هفته بودند پاسخی ندادند . بقیه با مکیدن ، حرکت کردن واکنش نشان دادند.
مایع آمونیوتیک که کودک در آن شناور است ، حس بویایی کودک را افزایش می دهد .چون ما یک بو را وقتی بهتر حس می کنیم که مولکولهای آن در یک مایع مخلوط شده باشد.
به علاوه در سه ماهه ی سوم ، مولکولهای بو راحت تر از جفت عبور می کند . بنابراین وقتی شما یک مرغ سفارش می دهید درماه نهم کودک شما بوی آن را به خوبی حس می کند.
منبع : وبلاگ بی بی سی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.