تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه املت انار گیلانی

ابتدا سیر و پیاز را رنده كرده و با كمی نمك مخلوط كنید و پودر سیر را نیز به آنها اضافه نمایید.در تابه مقداری روغن بریزید و سیر و پیاز را كاملا تفت دهید تا طلایی شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 املت انار گیلانی

 
مواد لازم

انار (درشت و ترش) ۳ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
پودر سیر ۱ قاشق مربا خوری
تخم مرغ ۳ عدد
شاتوت (برای تزیین) به مقدار لازم
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم


طرز تهیه

۱ ابتدا سیر و پیاز را رنده كرده و با كمی نمك مخلوط كنید و پودر سیر را نیز به آنها اضافه نمایید.در تابه مقداری روغن بریزید و سیر و پیاز را كاملا تفت دهید تا طلایی شوند.
۲ انار را شسته و دان كنید و مقداری نمك به آن بیفزایید و به پیاز و سیر اضافه كنید و كمی تفت دهید و اگر روغن كم بود قدری روغن به آن اضافه كنید.تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و ۱ دقیقه باچنگال مخلوط نمائید و بعد ادویه و زعفران را به آن بیفزایید.
۳ در تابه ای مسطح مقداری روغن بریزید و اجازه دهید كاملا داغ شود سپس تخم مرغ زده شده را داخل آن ریخته و سریع بچرخانید تا همه سطح تابه را بپوشاند.
۴ وقتی تخم مرغ پخت مایه انار را داخل آن ریخته و تخم مرغ را از یك طرف روی آن تا كنید و بعد با انار و تمشك و سس انار آن را تزیین كنید.
۵ مایه انار را کمی تفت دهید تا انارها نرم شودن سپس تخم مرغ ها را درون تابه بریزید و به ارامی بهم بزنید تا خودشان را بگیرند ، برای سرو کردن میتوانید پس از کشیدن در ظرف روی املت را با کمی مایه انار سرخ شده تزئین کنید.

سایر نکات

1)این غذا را هم با نان و هم با كته میتوان سرو كرد.
2)بهتر است مقدار بیشتری پودر سیر استفاده كنید تا املت شما خوشمزه تر شود.
3)انار استفاده شده در غذا باید ترش باشد.
4)در صورت تمایل مقداری رب انار ترش هم به مایه انار اضافه كنید. 

منبع:پاپیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.