تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در تشریح جزئیات آیین‌نامه حمایت این بنیاد از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین المللی مهارت، گفت: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
  • آیین‌نامه حمایت ازبرگزیدگان المپیادهای ملی

  • پرچم
  • معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان در تشریح جزئیات آیین‌نامه حمایت این بنیاد از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین المللی مهارت، گفت: این آیین نامه به استناد ماده 7 آیین نامه احراز استعدادهای برتر و نخبگی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی،‌ به تصویب كمیسیون دائمی هیات امناء بنیاد ملی نخبگان رسیده است.

دكتر سیدمهدی فخرایی در خصوص جزئیات آیین‌نامه حمایت از برگزیدگان مسابقات مهارت، گفت: به موجب ماده یك این آیین‌نامه، برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم مسابقات دو سالانه جهانی مهارت و نیز مسابقات سراسری ملی مهارت كه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور برگزارمی‌شود، پس از تایید بنیاد مشمول حمایت‌ قرار می‌گیرند.

  • وی افزود: این حمایت‌ها در سطح برگزیدگان مسابقات ملی عبارت است از اعطای اعتبار نوآوری و شكوفایی جهت بكارگیری، تكمیل و ارتقای مهارت‌ها، كمك هزینه عمره مفرده و تسهیلات نظام وظیفه در قالب معرفی به مراكز فنی و صنعتی.
  • به گفته معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان، این حمایت‌ها در سطح برگزیدگان مسابقات جهانی عبارت است حمایت‌های ماده یك شامل اعتبار نوآوری و شكوفایی سطح بین‌المللی و كمك هزینه شركت در یك دوره آموزشی مهارت در سطح عالی كه كمك هزینه عمره مفرده صرفاً یك بار به هر برگزیده تعلق می‌گیرد.
  • فخرایی افزود: به موجب تبصره‌های مصوب علاوه بر این‌كه آیین‌نامه برگزاری مسابقات ملی باید به تایید بنیاد ملی نخبگان برسد، برگزیدگان مسابقات بین‌المللی در صورتی مشمول آیین‌نامه خواهند بود كه در مسابقات داخلی برگزیده و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور معرفی شده باشند.
  • وی تصریح كرد: به موجب ماده چهار این آیین‌نامه، 30درصد اعتبار اعطایی برای كمك به ارتقاء مهارت‌ها به صورت نقدی به برگزیدگان داده می‌شود و در صورت صدور گواهی از وزارت كار در مورد شروع كسب و كار مرتبط و طی مقدمات لازم نظیر اخذ وام‌های زود بازده و تهیه محل، باقیمانده اعتبار (70درصد) جهت راه اندازی كسب و كار پرداخت خواهد شد.
  • معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان افزود: بر طبق ماده 5 این آیین نامه برگزیدگان می‌توانند اعتبار را با نظارت مراكز مورد تایید بنیاد از قبیل مراكز فنی و حرفه‌ای و صنعتی هزینه‌ كنند.
  • فخرایی گفت: بر اساس ماده 6 آیین نامه حمایت از برگزیدگان المپیادهای ملی و بین المللی مهارت، میزان اعتبار برای رتبه‌های اول تا سوم و تعداد افراد تحت پوشش هر ساله توسط رئیس بنیاد ملی نخبگان تعیین می‌شود.
  • گفتنی است، این آیین‌نامه در شش ماده و سه تبصره در تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری به تصویب کمیسیون دائمی هیأت امنای بنیاد ملی نخبگان رسیده و از این تاریخ قابل اجراست.