تبیان، دستیار زندگی

با یبوست مزمن چه کنیم ؟

یبوست هنگامی پیش می آید که مدفوع بسیار سفت شود و یا برنامه دفع شخص به هم خورده و کمتر به دستشویی برود . یبوست مزمن به علت عادت های تغذیه ای اشتباه و خوردن غذاهای کم فیبر و نوشیدن کم آب است .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یبوست، بیماری گوارشی، بیماری، رژیم، گروه خونی، سیستم گوارشی، سلامت، انواع بیماری ها و درمان ان ها، بیماری گوارشی
 از دیگر عوامل یبوست مصرف زیاد مسهل ها، داشتن برنامه روزانه پر استرس و مسافرت که باعث به هم خوردن برنامه غذایی و خواب می شود، فقدان فعالیت بدنی، بیماری، مشکلات دردناک مقعد و بعضی از دارو ها است.

تمام گروه های خونی نسبت به یبوست آسیب پذیرتر هستند. یبوست بیماری نیست بلکه از علایم هشدار دهنده ای است که سیستم گوارش بدنتان دچار مشکلی شده است و مطمئن باشید که دلیل آن در رژیم غذایی تان نهفته است. مصرف غذاهایی که فیبر زیاد دارند، نوشیدن آب کافی و ورزش کردن به طور منظم برای رفع یبوست مؤثر است. بسیاری برای رفع یبوست از مسهل ها استفاده می کنند اما مصرف این داروها دلیل اصلی یبوست که به هم خوردن ریتم طبیعی سیستم گوارشی می باشد را بر طرف نمی‌کنند. روش از بین بردن یبوست برای همیشه تغذیه صحیح می باشد. دارندگان گروه خون O، A، B، AB می توانند علاوه بر مصرف سبزیجات و میوه های پرفیبر از سبوس جو دو سر برای رفع یبوست استفاده کنند.

• مسهل ها و مصرف مداوم آن ها می تواند باعث یبوست شود و در روند طبیعی دفع، اختلال ایجاد کند و همچنین می توانند برای افرادی که از بیماری کرون رنج می برند (مخصوصاً افراد دارنده گروه خون O) بسیار مضر باشند.

شما عزیزان برای برطرف شدن یبوست می توانید به سادگی از رژیم گروه خون خود پیروی کنید و برای این منظور کافیست کتاب بر اساس گروه خون خود تغذیه کنید نوشته دکتر آدامو با ترجمه روان آلینا برخورداریان را مطالعه کنید.
منبع : oabab.net

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.