تبیان، دستیار زندگی

وصیت نامه شهید محمود کاوه

دشمن باید بداند و این تجربه را كسب كرده باشد كه هر توطئه‌ای را كه علیه انقلاب طرح‌ریزی كند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 وصیت نامه شهید محمود کاوه
گوشه ای کوتاه از وصیت نامه شهید محمود کاوه
دشمن باید بداند و این تجربه را كسب كرده باشد كه هر توطئه‌ای را كه علیه انقلاب طرح‌ریزی كند، امت بیدار و آگاه با پیروی از رهبر عزیز، آن را خنثی خواهد كرد. آینده جنگ هم كاملاً روشن است كه پیروزی نصیب رزمندگان اسلام خواهد شد و هیچگاه، ما نخواهیم گذاشت كه خون شهیدانمان هدر رود. اگر امروز به انقلاب ما خدشه وارد شود، بدانید كه به مسلمانان جهان خدشه وارد شده است، به آنها آسیب رسیده است و اگر به انقلاب ما رونق داده شد، آنها پیروز شده‌اند.
درباره شهید

شهید محمود كاوه سردار و فرمانده بزرگ لشگرویژه شهدا در سال 1340 در یكی از محلات محروم شهر مقدس مشهد(خیابان ضد)، درخانواده ای مذهبی و متدین چشم به جهان گشود و لذا از همان اوان كودكی ارزشها و سنن مذهبی آرام آرام در وجود او شكل می گرفت و دست تقدیر او را برای ایفای مسؤولیت های خطیر فردی و اجتماعی آینده آماده می ساخت، پدرش كه از بازاریان خرده پا و متعهد مشهدی به شمار می آمد و می آید از جمله افرادی بود كه در دوران اختناق به
لحاظ این كه مقلد حضرت امام (قدس الله نفسه الزكیه) بود با روحانیون مبارز و برجسته ای همچون حضرت آیت الله خامنه ای، شهید هاشمی نژاد و شهید كامیاب حشر و نشر داشت. او كه آگاهانه در تلاش ارتقاء سطح دینی تنها فرزند پسرش بود، محمود كوچك را همراه خویش به مراسم و محافل مذهبی می برد و البته همان محافل و بعدها كلاسها در ساختمان رفیع شخصیت مبارزاتی و خلوص علمی كاوه تاثیرات برجسته ای، بجای گذارد به نحوی كه خود شهید از آن خاطرات شیرین گاه و بیگاه یاد نموده و بدانها افتخار می ورزید.

كاوه تحصیلات خویش را با توجه به چنین مقدماتی از دبستان آغاز نمود و با اتمام دوره راهنمایی تحصیلی بنا بر علاقه وافری كه به كسب علوم دینی در حوزه های نور و معرفت داشت دروس حوزوی را برگزید و چندی نیز در این وادی به سلوك پرداخت. باری، اگر چه شهید كاوه بهره های میمونی از دوران كوتاه تحصیل در مراحل مقدماتی حوزه برد ولیكن ظاهرا بدین نتیجه رسیده بود كه اگر با اخذ مدرك دوران پایانی دبیرستانی گام در این وادی مقدس بگذارد، مؤفقتر خواهد بود و لذا با این امید كه در آینده و بعد از كسب مدرك دیپلم به ادامه دروس حوزوی بپردازد، به تحصیل كلاسیك متوسطه بازگشت.
دركشاكش همین دوران اخیر از زندگی شهید بود كه آرام آرام حاصل بیش از یك دهه روشنگری و مبارزه و تلاش و زندان و تبعید حضرت امام (ره) و اصحاب وفادارش، می رفت تا در قالب نهضتی شگرف و اعجاب بر انگیز یعنی انقلاب اسلامی نمودار گردد. شهید كاوه در آن روزگار جوانی پر نشاط، فعال و مذهبی بود، كه لحظه ای آرام و قرار نداشت و در تمامی صحنه های انقلاب حضور فعال داشت.

تاریخ و محل شهادت: 11/6/1365- حاج عمران
سمت: فرمانده لشکر ویژه شهدا
منبع:فاتحان