تبیان، دستیار زندگی

تبیان هشدار می دهد؛

خطر در کمین کودکان است

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان در مقاله ای اجتماعی با عنوان «تجاوزهای هولناک به کودکان» نسبت به رشد آسیبهای اجتماعی هشدار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودکان، کلینیک مشاوره، والذین، ترس، اخبار خشونت بار، بازی، خانواده، اختلالات و مشکلات کودک
به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش اجتماعی موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مقاله را بر اساس تحولات اجتماعی تهیه و منتشر می کرد.
آزاده مرنی در این مقاله می نویسد:« برخی متخصصان و جامعه شناسان معتقدند این افراد، خود در کودکی مورد تجاوز قرار گرفته و از لحاظ روحی- روانی ضربه‌ای سهمگین خورده‌اند که تا بزرگسالی با آنان همراه و در نهایت به این شکل بروز داده شده است. در این راستا و با همکاری نیروی انتظامی و روانشناسان زندان‌ها نیز این نظریه تا حدود زیادی به اثبات رسیده زیرا اغلب این مجرمان طی اعترافات خود به این مهم اشاره کرده‌اند که عقده‌ای دیرینه در سر داشتند تا زمانی برای عقده گشایی یافته و حادثه کودکی خود را به طریقی تخلیه روانی نمایند!.باید توجه داشت معضل تجاوز به کودکان و میل به رابطه جنسی با کودکان در سراسر جهان وجود داشته و طی چند سال اخیر در ایران نیز شاهد این معضل اجتماعی شده‌ایم. گسترش این بیماری خطرناک و پُرآسیب باعث بروز نگرانی‌هایی از سوی دولت‌های مختلف شده و طبق آخرین آمار منتشر شده؛ بیش از 20 درصد کودکان آمریکایی مورد تجاوز این افراد بیمار قرار گرفته‌اند و بی‌تردید در زمانی نه چندان دور، این کودکان نیز خود مجرمانی می‌شوند که برای عقده گشایی در جامعه مرتکب این عمل غیر انسانی می‌شوند.حائز اهمیت آن که این رفتار هنجارشکانه در کشورهای غربی؛ محدود به جنس مذکر نبوده و در میان بانوان نیز بسیار شایع است. می‌تواند ناشی از نوعی بیماری (پرافیا) باشد اما نمی‌توان این موضوع به تمامی این مجرمان تعمیم داد. به هر حال مسئولین مربوطه باید توجه ویژه‌ای به این معضل اجتماعی داشته و با بررسی‌های خاص و موشکافانه دلایل اصلی وقوع این قبیل جرایم را شناسایی و تدابیری از جمله آموزش‌های لازم و نیز مشاوره رایگان در این زمینه، اتخاذ نمایند تا شاید کمتر شاهد وقوع این حوادث دلخراش باشیم.»
متن کامل این مقاله در اینجا قابل مشاهده است.