تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه کیک شنی

من برای روی کیک از کیک ساده ای که قبلا پخته بودم و در منزل داشتم استفاده کردم (با دست پودر کردم و گذاشتم چند ساعت موند تقریبا بصورت پودر سوخاری شد) میتونید به جای کیک پودر شده از پودر بیسکوییت استفاده کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 

 کیک شنی

مواد لازم:

آرد ۱.۵ پیمانه
شکر ۳/۴ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
ماست‏ ۱/۴ پیمانه
گلاب ۱/۸ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
پودر هل ۱ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر ۱.۵ قاشق مربا خوری

مواد روی کیک:

خامه‏ فرم گرفته شیرین شده ۱/۲ پیمانه
کیک ساده پودر شده یا بیسکویت پودر شده ۱/۲ پیمانه
پودر نارگیل بو داده ۲ قاشق غذا خوری
گردو پودر شده بو داده
۲ قاشق غذا خوری

زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۵۰ دقیقه

طرز تهیه:

۱ تخم مرغ و ماست (یاهر کدام ازمواد اصلی که دریخچال نگهداری میکنید) را از یخچال خارج کرده که به دمای محیط برسد.فر را باحرارت ۱۸۰درجه سانتی گراد روشن کرده، آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط وسه بار الک کنید.قالب یا سینی فر را چرب کرده ومقدار کمی آرد درون قالب مورد نظر الک کنید. (قالبی که من استفاده کردم قطرش حدودا ۲۵ سانت بود.)
۲ تخم مرغها + وانیل را درظرفی ریخته بادور تندهمزن تاحدی هم بزنید تا کف کرده،کرم رنگ شود.
۳ شکر را به مواد ذکرشده اضافه کرده با دور تندهمزن هم بزنید که مواد حالت کشدار پیدا کند.
۴ روغن + ماست + گلاب را اضافه و اینبار بادور کند همزن هم بزنید (چون مواد حالت آبکی پیدا میکنه احتمال پاشیده شدن به اطراف داره)
۵ آرد + بیکینگ پودر را که قبلا الک کردیم به مواد تخم مرغی اضافه میکنیم و با لیسک به آرامی هم میزنیم تا مواد کاملا یکدست شوند.
۶ مایه کیک را در قالب ریخته در طبقه وسط فر به مدت ۴۰ دقیقه قرار میدهیم ،مدت زمان مورد نظر که به پایان رسید قالب راخارج کرده، ۱۰ دقیقه دیگر درفر قرار داده شعله روی کیک را روشن میکنیم تا پخت کیک کامل شود.
۷ کیک را از فر خارج کرده. بمدت یکساعت در دمای معمولی اتاق بگذارید کاملا سرد شود.روی کیک را با هر وسیله در دسترس(چاقو ، کاردک یا...) پوشش داده، کیک ساده پودر شده ،پودر نارگیل و پودر گردو را باهم در ظرفی مخلوط کرده ، اطراف و روی کیک بپاشید. و با سلیقه خودتان تزیین کنید.

سایر نکات:

حرارت و مدت زمان ذکر شده برای فر گازهای معمولی ست.
قبل از شروع به کار تمام مواد مورد نظر را آماده کنید تا حین کار به مشکل بر نخورید.
گلاب و هل کاملا اختیاریست، میتونید بجای هرکدوم از این مواد از اسانس با طعمهای دلخواه استفاده کنید. واگر گلاب را حذف کردید به همان مقدار آب ولرم اضافه کنید.
بجای خامه میتونید به دلخواه از عسل گرم شده ، شیر عسلی یا شربت بار استفاده کنید.
من برای روی کیک از کیک ساده ای که قبلا پخته بودم و در منزل داشتم استفاده کردم(بادست پودر کردم وگذاشتم چند ساعت موند تقریبا بصورت پودر سوخاری شد)میتونید به جای کیک پودر شده از پودر بیسکوییت استفاده کنید.

منبع: پاپیون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.