تبیان، دستیار زندگی

دعوای غیر مستقیم دامادها!

دختری ۱۹ ساله ام. از این که دو دامادمان با هم خوب نیستند، ناراحتم. با این که با هم بحث نکردند ولی در رفت و آمدها و مهمانی ها، رفتارشان خیلی سرد است. تنها زمانی که یکی از دامادهایمان را دعوت می کنیم، محیط خانواده گرم می شود. خیلی دوست دارم خانواده مان از این وضع در آید چرا که در آینده تنها ما خواهر و برادرها در کنار هم می مانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دامادها، خانواده، پرخاشگری، مهمانی، مهارت همدلی، احساسات،خانواده ایرانی، خانه فیروزه ای، خراسان دامادها، خانواده، پرخاشگری، مهمانی، مهارت همدلی، احساسات،خانواده ایرانی، خانه فیروزه ای، خراسان
افراد عاطفی دوست دارند روابط صمیمی و گرمی با دیگران داشته باشند و سعی در حفظ و توسعه این روابط خانوادگی دارند. به نظر می رسد نگرانی شما هم درباره روابط دامادهای تان به خاطر علاقه مندی به خانواده و ایجاد روابط مطلوب با آن هاست که شایسته تحسین است.

پرخاشگری غیر مستقیم دامادهایتان
دامادها با این که تاکنون در حضور شما جر و بحثی نداشته اند اما روابط سردی با یکدیگر دارند که نشان دهنده خشم پنهان و پرخاشگری غیر مستقیم آن ها با یکدیگر است. در واقع پرخاشگری غیرمستقیم افراد درباره دیگران ناشی از ضعف مهارت‌های ارتباطی موثر است. این افراد قادر به بیان درست و محترمانه خشم و ناراحتی خود به دیگران نیستند و با قهر کردن، فاصله گرفتن، بی محلی، کناره گیری، سکوت، کنایه زدن و ... تلاش می کنند با خشم خود کنار بیایند و غالبا تصور می کنند موجب ناراحتی و آزار کسی نشده اند چون چیزی نگفتند که کسی برنجد در حالی که در درازمدت، آسیب این گونه روابط از پرخاشگری مستقیم بیشتر است همان طور که هم اکنون موجب نگرانی وحتی احساس ناامنی عاطفی شما از روابط خواهر و برادرها در آینده شده است.

4 توصیه برای بهبود روابط دامادهایتان
1- خواهرهایتان باید مدیریت رابطه را به دست گیرند تا بدبینی دامادها به یکدیگر کم شود. خواهرهایتان با جانبداری نکردن از شوهرخواهر، مقایسه نکردن آن ها با هم و محدود کردن اطلاعات مطرح شده درباره خانواده ها، باید حساسیت دامادها را نسبت به یکدیگر کاهش دهند. همچنین استفاده از مهارت همدلی یعنی درک احساسات همسر، شنونده خوب بودن و پرهیز از قضاوت و برچسب زدن باعث رفع زودتر این کدورت و خشم خواهد شد.
2- خانواده شما هم بهتر است از رفتارهای حساسیت برانگیز پرهیز کنند. مانند توجه بیشتر به یک داماد و برآوردن خواسته ها به بهانه بزرگ تر یا جدیدتر بودن یکی از آن ها تا دامادها احساس امنیت بیشتری در خانواده شما داشته باشند.
3- با شناخت بهتر دامادها و کشف قلق آن ها، سعی کنید آن ها را به یکدیگر نزدیک کنید. ممکن است یکی از آن ها با شوخی و طنز و دیگری با احترام و تعریف بیشتر صمیمی ‌شود. در این بین، از بقیه اعضای خانواده کمک بگیرید.
4- در ابتدا خواهرها سعی کنند زمان کمتری به همراه همسران شان در منزل والدین باشند تا اوضاع بهتر شود. به طور مثال ماندن بیشتر از ۲ ساعت ممکن است زمینه را برای کدورت مهیا کند. گذشت زمان به این ماجرا کمک زیادی برای تغییر خواهد کرد.
در پایان و در صورتی که احساس می کنید همچنان سردی روابط وجود دارد با کاهش توجه به این رفتارها، دلسرد نشوید و سعی در اصلاح آن ها داشته باشید.
منبع : خراسان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.