تبیان، دستیار زندگی

آیا می توان به وعده های انتخاباتی اطمینان کرد؟

هر سیاست مداری می داند که رمز موفقیت در انتخابات دادن وعده های فراوان و بزرگ است. سیاست مداران قول می دهند که به مشکلاتی مانند فقر، بیکاری، فسادهای مالی و آلودگی هوا و هزاران مشکل دیگر پایان دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
وعده های انتخاباتی

 دیگر همه ی ما می دانیم که نامزد ها نمی توانند به همه ی  وعده های انتخاباتی خود عمل کنند. اما متاسفانه رای دهندگان هیچ گاه از این مساله درس نمی گیرند که این وعده ها می تواند پوچ باشد و به آن ها خوشبین هستند. اما پس از انتخاب فرد مورد نظر باز هم ناامید می شوند و این ضربه ی بزرگی به اعتماد آن ها می زند.

سمت و شغل مورد نظر ارتباط مستقیمی با میزان وعده های کاندیداها دارد. زیرا وعده دادن در مورد یک مساله خاص می تواند رای قشر های مختلفی را به خود جذب کند.

به گزارش نبض ما، در سال ۲۰۰۸، بسیاری از هوادارن اوباما توهم های فراوانی در رابطه با وعده های او در ذهن خود پرورش دادند و تصور کردند پس از این همه چیز به خوبی اداره خواهد شد. پس از ریاست جمهوری اوباما، وقتی این هواداران دیدند که معجزه ای رخ نداده است واکنش هایی همراه با خشم و غضب نشان دادند. پس از اعتراض ها و تظاهرات آن ها وعده های دست نیافتنی دیگری به آن ها داده شد.

پس می بینیم که در تمام جهان عمل کردن به همه ی وعده های انتخاباتی کمی دور از ذهن است. تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که اعتماد زیادی به این وعده ها نکنیم. زیرا محقق نشدن این وعده ها می تواند تاثیرات خیلی بدی روی اعضای یک جامعه بگذارد. یک مثال برای شما می زنم. فرض کنید محصولی قرار است به درب منزل شما تحویل داده شود. اما بعد از مدتی، خبری از این محصول نمی شود و به دستتان نمی رسد.

به گزارش نبض ما، تحقیقات نشان داده است ناراحتی نرسیدن این محصول بسیار بیشتر از خوشحالی رسیدن آن است. علاوه بر این عدم اطمینان به این محصول می تواند به محصولات مشابه دیگر نیز تعمیم داده شود. حتی اعتماد ما به شرکت بازرگانی که با این شرکت کار کرده است نیز سلب می شود. این فقط مثال کوچکی بود تا بتوانیم بگوییم عدم عمل به وعده های انتخاباتی چه اسیبی به جامعه وارد می کند.  حال انتخابات را در مقیاس خیلی بزرگ تر تصور کنید. اگر کاندیدای مورد نظر به وعده های خود عمل نکند فردی که تمام وعده های او را باور کرده است ضربه ی محکمی می خورد و به تمام سیستم موجود بی اطمینان می شود.

بیشتر جوانان هستند که وعده های دست نیافتنی را باور می کنند. زیرا افراد با سن بالاتر دیگر به این اطمینان رسیده اند که با رای دادن و شروع دوره جدید معجزه ای رخ نخواهد داد. اما در کنار همه این ها ما باید دوباره اعتماد کردن را بیاموزیم و در کنار آن به کسی اعتماد کنیم که وعده های دست نیافتنی و دور از ذهن ندهد.

راهکار برای گرفتن تصمیم درست
برای گرفتن تصمیم درست و عاقلانه در انتخابات در ادامه راه حل هایی آمده است. این راهکارها به شما کمک می کند تا وعده های کاندیداها تاثیر زیادی روی زندگی تان نگذارد:

هر حرفی زده می شود دو طرف آن قضیه را بررسی کنید و به حرف یکی از کاندیدا ها اعتماد نکنید زیرا برای پیشی گرفتن از رقبا ممکن است حرف های درستی زده نشود. مثلا در رابطه با عمران و آبادی باید به حرف های مردم گوش دهید تا حرف های کاندیدا ها، زیرا مردم هستند که نتیجه این کارها را در زندگی خود لمس کرده اند.
به حرف های کاندیدا ها بدون هیچ قضاوت و میل شخصی گوش کنید. سعی نکنید آرزوهای خود را در حرف های آن ها دنبال کنید. زیرا در این صورت حرف هایی که خودمان دوست داریم می شنویم نه حرف های کاندیدای مورد نظر را.
اگر به کاندیدا اطمینان کافی دارید برای موفقیت او تلاش کنید. زیرا این کار در روحیه شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.
درگیر آمار و ارقام نشوید. زیرا آن ها شما را از انتخاب درست دور می کند.
به کودکان خود آموزش دهید. آن ها باید ببینند که بزرگ تر ها در سرنوشت مملکت خود سهیم هستند. از دلسرد کردن آن ها برای شرکت در انتخابات بپرهیزید اما در عین حال به آن ها اطلاع دهید که باید با چشمانی باز کاندیدای مورد نظر را انتخاب کنند.
منبع: نبض ما
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.