تبیان، دستیار زندگی

اخلاق خواستگارتان را از روی گروه خونی بشناسید!

رابطه بین گروه خونی و ازدواج افراد با هم سوالی است که بسیاری از زوج های جوان به دنبال پاسخ آن هستند. اینکه آیا افراد با گروه های خونی مشابه می توانند با هم عقد کنند؟ و یا اینکه ازدواج با چه گروه های خونی مناسب تر است؟ آیا گروه خونی تنها بیماری ها را نشان می دهد یا در خلق و خوی افراد هم تاثیر دارد؟ در اینجا سعی می کنیم پاسخ این سوالات را ارائه دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گروه خونی، ازدواج، ژن، خواستگاری، بله برون،آزمایشات، تالاسمی، صبور بودن، کلوب ازدواج، با اجازه بزرگترها،
گروه خونی چیست؟
به طور خلاصه گروه های خونی یک روش برای تقسیم بندی خون افراد است. این تقسیم بندی بر اساس وجود یا عدم وجود پادگن (آنتی ژن) های موروثی خواصی روی سطح گلبول های قرمز انجام می شود. براساس مهمترین این تقسیمات، خون همه انسانها به چهار دسته A,B,AB و Oو بر اساس یک تقسیم بندی دیگر به گروه های مثبت و منفی تقسیم می شود.

مثلا کسی که آنتی ژن A را بروی گلبولهای قرمز خود بروز می دهد، گروه خونش A است و یا فردی که هردو پادگن A و B را دارد گروه خونش AB و فردی که هیچکدام از این آنتی ژن ها را ندارد خون او از گروه O است.

ارتباط بین گروه خونی افراد و ازدواج چیست؟
بعد از طی مراحل خواستگاری و بله برون، هنگامی که برای جاری شدن خطبه عقد به دفاتر ثبت ازدواج مراجعه می کنید، یک معرفی نامه عکس دار به شما داده می‌شود تا به مراکز آزمایش خون جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج مراجعه کنید. اما این آزمایشات هیچ ارتباطی به گروه خونی شما ندارد. چراکه گروه های خونی هیچ مانعی برای وصلت افراد ایجاد نمی کنند و افراد با هر گروه خونی که داشته باشند می توانند با یکدیگر عروسی کنند. مگر اینکه پای عوامل دیگری مثل خطر ابتلای جنین به تالاسمی و یابیماری های ژنتیکی در میان باشد. برای پیشگیری تالاسمی، زوجین می بایست پیش از عقد آزمایش خون انجام دهند. اما برای پیشگیری از بیماری های ژنتیکی در جنین، توصیه می شود که تمام افراد قبل از ازدواج نسبت به انجام آزمایشات ژنتیک اقدام کنند.

آزمایشات قبل از عقد نه ربطی به گروه خون افراد دارند و نه شامل آزمایش ژنتیک می شوند. اما در برخی از موارد و برای بعضی از زوجین در همان مراکز انجام آزمایشات پیش از عقد، متخصصان به عروس و داماد توصیه می کنند که با توجه به شرایطی که دارند نسبت به انجام مشاوره ژنتیکی اقدام کنند. این موارد عبارتند از:

۱ – زوج هایی که باهم نسبت فامیلی دارند. این شامل هر نسبتی می شود. ( هر گونه ازدواج فامیلی)
۲ – زوج جوانی که یکی از آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.
۳ – زوج جوانی که یکی از اعضای درجه یک فامیل آنها دچار اختلالات ژنتیکی است.
۴ – خانم هایی که قصد ازدواج دارند و سن آنها کمتر از ۱۸ سال یا بیشتر از ۳۳ است.
۵ – زوج جوانی که در مراکز حساس و پرخطر فعالیت می کنند و با مواد شیمیایی و یا هسته ای سر و کار دارند.

بنابراین آنچه که در ازدواج افراد می تواند مشکل ساز باشد، یکسان بودن گروه خونی نیست بلکه ارتباط خونی ( مثلا در ازدواج فامیلی ) است که می تواند باعث مشکلات ژنتیکی شود.

به جز احتمال بروز بیماری های ژنتیکی و همچنین تالاسمی، خوشبختانه سایر اختلالاتی که ممکن است در جنین ایجاد شود، در همان دوران بارداری قابل تشخیص و پیشگیری است. بنابراین لازم نیست در زمان عروسی نگران آنها باشید.

خلق و خوی افراد با گروه خونی های مختلف
بعضی از پژوهشگران می‌گویند که گروه خونی‌تان می‌تواند خلق و خوی شما را هم تحت تاثیر قرار دهد و بعضی‌های دیگر می‌گویند آدم شناسی با توجه به یک آزمایش خون، ادعایی است که باید به درستی‌اش شک کرد. اما در این شماره، ما باورهای گروه اول را در اختیار شما می‌گذاریم و قضاوت در مورد آن را به خود‌تان می‌سپاریم. شاید برای‌تان جالب باشد که بخشی از خصوصیت‌های آزاردهنده همسرتان، در خونش نهفته‌است و به همین دلیل است که به راحتی قابل اصلاح شدن نیست!

گروه خونی :A

اعضای این گروه خونی رهبرانی باهوش و مقتدر هستند اما اشتباهات زیادی را هم مرتکب می‌شوند. لیندن جانسون، ریچارد نیکسون و هیتلر همگی از رهبران بزرگ سیاسی جهان هستند که به دلیل اقتدار‌شان نامشان در تاریخ ماند ولی نتوانستند تا پایان حمایت مردم را به خود جلب کنند و فجایع یا بحران‌هایی را با نام خود در تاریخ ثبت کردند.

اگر گروه خونی همسر شما A باشد، باید بگوییم که او فردی مشکل‌پسند و منظم است. او عاشق هماهنگی و موقعیت‌های شفاف است و بیشتر از صاحبان هر گروه خونی دیگری از قانون پیروی می‌کند. چنین فردی مدام به فکر سر و سامان دادن اوضاع است و حتی لباس پوشیدن و آرایش موهایش هم، همیشه مرتب به نظر می‌رسد. محققان می‌گویند صاحبان گروه خونی A دلسوزترین آدم‌های جهان هستند اما در عین حال، افرادی کمال‌گرا بوده و دوست دارند همیشه در شرایط از پیش تعیین شده و منظم قرار بگیرند.

بررسی‌ها روی گروه خونی افراد نشان داده شغل پلیسی، از هر کاری برای آنها مناسب‌تر است زیرا این افراد به جزئیات اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌دهند و از بایگانی و نگهداری اسناد هم لذت می‌برند.

اگر با یکی از دارندگان این گروه خونی روبه‌رو هستید، خوشحال باشید. زیرا این افراد به راحتی از دست شما عصبانی نمی‌شوند و به شکل عجیب و غریبی خویشتندار هستند. این افراد وظیفه‌شناسند و حتی اگر بی‌قانونی بیداد کند، از زیر مسئولیت‌هایشان شانه خالی نمی‌کنند. با چنین فردی شما می‌توانید یک زندگی آرام و پر از اطمینان داشته باشید. متعلقان به این گروه خونی، به شدت فداکار هستند و می‌توانیم آنها را به عنوان صادق‌ترین افراد جهان معرفی کنیم. البته اگر فرد اجتماعی و برون‌گرایی باشید، باید بدانید این افراد درست برعکس شما هستند. آنها تودار هستند و کمی سخت‌تر از دیگران با جمع خودمانی می‌شوند. درست است که افراد متعلق به گروه خونی A هزار و یک خصوصیت مثبت دارند اما اگر می‌خواهید یکی از آنها را برای یک عمر زندگی انتخاب کنید باید بدانید که فردی انعطاف‌ناپذیر است و هیچ مهارتی در پس‌انداز پول و پیشرفت مالی ندارد.

گروه خونی O :

صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به بیهوده بودن کاری که در حال انجامش هستند پی ببرند، خیلی راحت آنرا رها می کنند. درباره ی گذشته مثبت اندیشند، لذا چندان افسوس گذشته را نمی خورند.به مسائل مادی اهمیت می‌دهند. آرام و با ثباتند و در برابر صداقت بسیار حساسند. رک و صریح نظراتشان را بیان می کنند. می توانند از جزئیات براحتی صرفه نظر کنند. غالباً از رهبری کردن خوششان می آید و معمولاً از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند. به راحتی از کنار ناملایمت های زندگی قادر به عبور هستند .

گروه خونی B :

براحتی از دیگران دستور نمی گیرند. سریع تصمیم گیری می کنند، قابل انعطافند و چندان به قوانین اهمیت نمی دهند. به مسائل علمی و اکتشافات علاقه فراوانی دارند. چندان صبور به نظر نمی رسند و از کارهای رقابتی خوششان نمی آید. معقول و خونسردند و درعین بامزگی، بسیار خجول هستند. از بیان ایده های جدید نمی‌هراسند. از مورد انتقاد قرار گرفتن ترسی ندارند. از انجام کاری به مدت طولانی خسته و دل زده نمی شوند. براحتی می توانند خاطرات گذشته را فراموش کنند. خلاق و مبتکر بوده و بین کار و تفریح نمی توانند مرزی قائل شوند. حس مسئولیت پذیری کمتری دارند و حس مخالفت در آنان قوی تر است . در کسب بهترین ها ، تنها برای خود دست به هر کاری می زنند . دارای احساسات عاطفی کمتری نسبت به دارندگان گروه خون A و AB هستند. 

گروه خونی :  AB

رومانتیک و احساساتی هستند و به شدت فعالند. در تجزیه و تحلیل مسائل بسیار ماهرند. در نقد موضوعات مختلف بسیار منصف اند. درموقع لزوم نمی توانند سریع تصمیم بگیرند. برای سخت کار کردن و صبور بودن باید سعی کنند. درباره ی گذشته بسیار حساسند و از قدرت فهم بالایی برخوردارهستند . چندان مسئولیت پذیر نیستند. خونسردند اما در برخورد با مسائل غیرمنتظره خیلی زود نگران می شوند. حالات روحی آنها خیلی سریع تغیر می کند. می توانند در آنِ واحد چند کار را با هم انجام دهند و از کارهای هنری بسیار خوششان می‌آید. 

منابع : برترینها / سلامت نیوز / oabab
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.