تبیان، دستیار زندگی

شایع‌ترین بیماری‌های روانی در دنیا

اختلالات روانپزشكى تاثیرهای منفى زیادى بر كیفیت زندگى دارند که در این میان برخی از این عارضه‌ها در سطح جهان شایع‌تر هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
بیماری روحی روانی

جمال شمس در آستانه برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار کرد: این کنگره 29 آذر تا 1 دی ماه سال‌جاری در مرکز همایش‌های رازی تهران با هدف ارتقاء جایگاه علوم اعصاب در بین دانشگاهیان و آشنایى بیشتر پژوهشگران و متخصصان فیلدهاى مربوط به علوم اعصاب با زمینه‌هاى جدید پژوهشى برگزار می‌شود.

وی افزود: آشنایى دانشجویان با كاربردهاى یافته‌ها در زندگى روزمره و آشنایى پژوهشگران با یكدیگر و ایجاد زمینه تعامل بین ایشان از دیگر اهداف برگزاری ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی است.

دبیرعلمی بخش بالینی ششمین کنگره بین الملی علوم اعصاب پایه و بالینی با بیان اینکه علوم اعصاب پاسخ‌هایى به نیازهاى گسترده بشر محسوب می‌شود، ادامه داد: بیماری هاى روانپزشكى با توجه به تغییرات گسترده اى كه در مغز زخ می‌دهند ایجاد می‌شوند.

دانشیار دانشگاه علوم پرشكى شهید بهشتى تاکید کرد: این تغییرات در برخى عملكردهاى مغز مثل فعالیت‌هاى شناختى cognition نقایصى ایجاد میكنند كه این فعالیت‌ها مثل توجه و تمركز بر كاركودهاى عالى مغز همچون تصمیم گیرى، قضاوت و بینش تاثیرات منفى بسیار می‌گذارند.

شمس با اشاره به اینکه شایع‌ترین اختلالات روانپزشكى در جهان افسردگى و اختلالات اضطرابى و اعتیاد است، كه تاثیرات منفى زیادى بر كیفیت زندگى وعملكرد بشر دارد، بیان داشت: افسردگى از علل مهم مرگ و میر بشر بوده كه تا چند سال آینده از این نظر نقش مهم‌ترى نیز پیدا خواهد كرد.

این روانپزشك گفت: از نظر ریسك فاكتور در بروز این مشکلات مهمترین عامل در كنار عوامل بیولوژیك همچون ژن، استرس و تنش هاى روانى است.

دانشیار دانشگاه علوم پرشكى شهید بهشتى خاطرنشان کرد: علوم اعصاب با توجه شاخه و زمینه هاى مختلفى كه دارد نقش مهمى در زندگى روزمره داشته به نحوى كه قرن حاضر را قرن مغز مینامند. همچنین در جهان سرمایه گذارى زیادى در این زمینه انجام شده است.

وی افزود:حساسیت این موضوع به حدی بوده که كاخ سفید مستقیماً گرانت‌هاى سنگینى به پژوهش‌هاى علوم اعصاب اختصاص داده و این موضوع نشان دهنده اهمیت و نفش یافته‌ها در زندگى بشر دارد؛ بنابراین جا دارد پژوهشگران و دانشگاهیان از قافله این علم جانمانده و اهمیت خاصى براى علوم اعصاب قائل شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.