تبیان، دستیار زندگی

آمانو وارد ایران شد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رأس هیاتی برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
یوکیو آمانو
یوکیو آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار است صبح روز یکشنبه با رییس سازمان انرژی اتمی ملاقات کند و پس از آن، با دیگر مقامات کشورمان نیز دیدار خواهد کرد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اهداف و برنامه سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفته است: ما به طور دوره‌ای با مسئولان آژانس دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم و اخیراً آقای صالحی با آقای آمانو دیدار داشت. در مناسبت‌های مختلف با مسئولان این نهاد درباره موضوعات مختلف مانند مسائل مرتبط با برجام، موضوعات پادمانی و مسائل پروتکلی دیدار و گفت‌وگو می‌کنیم.

معاون صالحی با اشاره به طرح مباحث مخالف برجام از جانب هیأت حاکمه آمریکا و رویدادهای مرتبط با آن افزود: سفر امشب آقای آمانو می‌تواند تلاشی برای تقویت برجام و اقدامی با اهمیت باشد.

وی در پاسخ به این‌که مقامات کشورمان از آقای آمانو برای دفاع از حقوق هسته‌ای کشورمان در برابر هجمه‌های آمریکا چه انتظاری دارند، اظهار کرد: انتظار ما این است که آژانس وظایف حرفه‌ای‌اش را انجام دهد؛ کما این که تا کنون انجام داده و در هشت گزارش، پایبندی کشورمان را به برجام اعلام کرده است.

کمالوندی افزود: تعهداتی را که پذیرفته‌ایم انجام می‌دهیم؛ گرچه اجرای این تعهدات منوط به این است که طرف‌های مقابل هم تعهداتشان را تمام و کمال انجام دهند.
منبع: فرارو