تبیان، دستیار زندگی

مأمن خانه من (قسمت چهارم)

اتاق خواب یکی از مهمترین فضاهای داخلی خونه‌هامون هست، درسته اسم این فضا اتاق خوابه اما همه می‌دونیم علاوه بر اینکه برای خواب و استراحت از این فضا استفاده می‌کنیم، اوقاتی رو برای خلوت کردن و تمرکز در این فضا می‌گذرونیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
مأمن خانه من
یکی از بخش‌های جذاب و دوست داشتنی در اتاق خواب که به عنوان مکمل قسمت‌های دیگه می‌شه روش حساب کرد، لوازم تخت‌خواب (از قبیل ملحفه، بالش و روبالشی، روتختی و ...) هست.
مأمن خانه من
متعلقات تخت‌خواب وقتی به خوبی انتخاب می‌شن حس خیلی خوبی به اتاقتون میدن. از جنس و طرحی که استفاده می‌کنید تا رنگشون در شکل‌گرفتن این حس تاثیر دارن. شما می‌تونید به روش‌های مختلفی رنگ‌های مناسب برای این کار رو انتخاب کنید. 
مأمن خانه من
رنگی که برای دیوارهای اتاق خوابتون انتخاب می‌کنید، تعیین می‌کنه چه حسی از فضا می‌گیرید؛ اگر از رنگ‌های روشن استفاده کنید، اتاقتون روشن و جادار به نظر می‌رسه در حالی که رنگ‌های تیره باعث می‌شن فضا دنج ، صمیمی و شخصی بشه.

- می‌تونید از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و سیاه استفاده کنید. در واقع این کار باعث میشه شما از اتاقتون یک بوم نقاشی خالی بسازید که هر طرح رنگی که مد نظرتون هست رو از طریق مبلمان، متعلقات تخت‌خواب، قالیچه‌ها و دیگر اشیا در اون پیاده کنید و هروقت که بخواین می‌تونید طرح رنگی اتاقتون رو عوض کنید. بدون اینکه نیاز داشته باشید رنگ دیوارهاتون رو تغییر بدید. اما اگر برای دیوارهاتون رنگی غیر از این‌ها انتخاب کنید باید سایر وسایل موجود در اتاق در کنار اون رنگ، ترکیب خوبی رو بوجود بیارن.
مأمن خانه من
- می‌تونید تمام دیوارهاتون رو به رنگ مورد نظرتون رنگ آمیزی کنید(که در اغلب موارد این اقدام رو پیشنهاد نمی‌دیم).
مأمن خانه من
- اگر رنگ کردن تمام دیوارها باعث میشه حس کنید همه چی از رنگ اشباع شده (که اغلب همین‌طور هست)، یک ایده جذاب  اینه که فقط یکی از دیوارها رو به شیوه خاصی رنگ کنید یا از بافت متفاوتی برای اون قسمت استفاده کنید و اون دیوار، دیواریه که نقطه تمرکز و توجه هست: دیوار پشت تخت. بنابراین برای حفظ این ویژگی باید دیوارهای دیگر اتاقتون رو به رنگ خنثی رنگ‌آمیزی کنید.

(برای آشنایی بیشتر با طرح‌های رنگی، می‌تونید به مطلب خانه رنگی من مراجعه کنید)

مأمن خانه من (قسمت اول)   
مأمن خانه من (قسمت دوم)
مأمن خانه من (قسمت سوم)

برای سوال پیرامون این نوشتار از طریق کانال تلگرام استودیو خلاقیت رایان با ما در تماس باشید.   

تهیه شده در دپارتمان معماری داخلی استودیو خلاقیت رایان
نویسنده: مهندس فرزانه حسینیان
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.