تبیان، دستیار زندگی

طرز تهیه گنوچی ایتالیایی(نئوکی)

سپس گوجه فرنگی های کنسروی را اضافه کنید و ۱ دقیقه کاملاً گرم کنید. با خرده های پنیر پارمزان روی گنوچی آن را سرو کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
  گنوچی ایتالیایی(نئوکی)

مواد لازم گنوچی ایتالیایی(نئوکی)



مواد اصلی

تخم مرغ بزرگ ۱ عدد
پوست لیمو ترش ۱ عدد
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) (ریز رنده شده) ۲۸ گرم
آرد ۱۰۰ گرم
پنیر ریکوتا ۲۵۰ گرم

سس کره و گوجه فرنگی :

سیر (له شده) ۱ حبه 
گوجه فرنگی (کنسرو)  ۴۵۰ گرم
کره ۲ قاشق سوپ خوری
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) به مقدار لازم

طرز تهیه

زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه
۱ کف یک سینی فر را با کاغذ روغنی یا فویل آلومینیومی بپوشانید. ۳ قاشق سوپخوری آرد به آن اضافه کنید و کنار بگذارید.
۲ در یک کاسه ی بزرگ با استفاده از انگشتان یا همزن عصاره پوست لیمو را با ۳/۴ فنجان (۹۵ گرم) آرد و پنیر پارمزان مخلوط کنید. ممکن است پوست لیموترش به هم بچسبد.
۳ حتماً آن را جدا کنید تا به شکلی یکدست مخلوط شود. خیلی مهم است که تا قبل از خوب مخلوط شدن مواد خشک، مواد تر را اضافه نکنید.
۴ حالا وسط مخلوط آرد یک گودی درست کنید و پنیر ریکوتا و تخم مرغ را اضافه کنید. با یک قاشق چوبی یا انگشتان هم بزنید تا خمیر ور بیاید. خمیر بایستی با ۲۰ تا ۳۰ ضربه ی قاشق ور بیاید. مواظب باشید خمیر را بیش از حد ورز ندهید. اگر این کار را بکنید خمیر ممکن است سنگین و سفت شود.
۵ خمیر را روی یک تخته ی به خوبی آردپاشی شده قرار دهید و با استفاده از دست آن را ورز دهید و به شکل یک مربع در بیاورید. اگر خمیر چسبناک بود کمی دیگر آرد اضافه کنید. خمیر را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید.
۶ حالا هر قسمت را به آرامی به شکل یک لوله ی ۳۰ سانتی متری به ضخامت ۲ سانتی متر در بیاورید. وقتی در حال لوله کردن هستید کمی آرد دیگر به آن بزنید تا به دستتان یا به سطح تخته نچسبد.
۷  با یک چاقو یا کاردک فلزی لوله را به شکل تکه هایی به عرض ۲ سانتی متر برش دهید. گنوچی را داخل سینی فر که در آن آرد ریخته اید قرار دهید و سینی را تکان دهید تا آرد کمی روی هر تکه را بپوشاند.
۸ اگر می خواهید خمیر را فریز کنید سینی فر که گنوچی در آن است را ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا گنوچی سفت شود. سپس گنوچی یخ زده را داخل ظرف پلاستیکی یا کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. هر وقت برای پخت گنوچی آماده بودید خمیر را فریزر بیرون بیاورید و طبق مراحل زیر ادامه دهید.
۹ برای پختن گنوچی یخ زده یا در یخچال مانده، یک قابلمه ی بزرگ آب نمک را به جوش بیاورید. گنوچی را در آن بریزید و ۲ تا ۳ دقیقه تا زمانی که گنوچی روی آب بیاید آن را بپزید.
۱۰ اگر سس کره و گوجه فرنگی ما را درست می کنید، زمانی که گنوچی در آب می پزد، کره را در یک تابه ی بزرگ روی حرارت متوسط آب کنید. سپس سیر را اضافه کنید و ۲ تا ۳ دقیقه تا قهوه ای روشن شود تفت دهید. سیر را بیرون بیاورید و دور بریزید.
۱۱ گنوچی را با یک کفگیر از داخل آب بیرون بیاورید و داخل تابه ی کره بریزید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه بماند تا قهوه ای شود.
۱۲ سپس گوجه فرنگی های کنسروی را اضافه کنید و ۱ دقیقه کاملاً گرم کنید. با خرده های پنیر پارمزان روی گنوچی آن را سرو کنید.
منبع:پاپیون

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.