تبیان، دستیار زندگی

لقمه حرام دست انسان را از دست امام زمان(عج)جدا می كند

مال حرام دست انسان را از دست ولی خدا و امام زمان جدا می كند؛ لقمه سالم و حلال هویت منتظرانه واقعی را در انسان ایجاد می كند وگرنه چشم دل آدمی را كور و او را مقابل امام زمانش سركش می كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
لقمه حرام دست انسان را از دست امام زمان(عج)جدا می كند
تغذیه سالم یكی از مسائل مهم در زندگی منتظرانه است، اگر فردی می خواهد با خط كش منتظرانه ابعاد مختلف زندگی خود را تعیین كند، لازم است كه سلامتی را در 5 بخش سلامت فكری، سلامت روحی و روانی، سلامت جسمی، سلامت معنوی و سلامت اجتماعی برای خود تعریف كند كه اگر این 5 نوع سلامتی را در ساختار شخصیتی خود شكل دهد و نظام مند كند، هویت اخلاقی یا همان هویت منتظرانه را خواهد داشت زیرا متناسب، همسو و هم جهت با قوانین لایتغیر الهی است.

سلامت جسمی به این معنا نیست كه غذای بدون میكروب و یا با رعایت نكات بهداشتی بخوریم بلكه سلامت جسمی، پلی میان شخصیت ظاهری و شخصیت معنوی و روحی و روانی ماست، یعنی جسم ما را به سمت و سویی می برد كه زمینه های ظهور سلامتی روانی، فكری، معنوی و اجتماعی در آن شكل می گیرد.

لقمه ای كه می خوریم باید اولا حلال باشد تا جسم، معنویت، فكر و ... ما سالم باشد،دومین شرط، آن است كه غذای حلال ما تمیز باشد. غذای حرام، جسم را چاق و روح را لاغر می كند

 

منبع:

کانال مهدویت/ حجت‌الاسلام و المسلمین علی صدوقی                 

 

 
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.