تبیان، دستیار زندگی

رکورد دست نیافتنی از بیرانوند

علیرضا بیرانوند سنگربان ملی پوش پرسپولیس باز هم در دیدار برابر استقلال دروازه خود را بسته نگه داشت تا به روند خوب خود برابر این تیم ادامه دهد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
استقلال و پرسپولیس
به گزارش تبیان و به نقل از جام ؛ بیرانوند از مجموع هشت بازی که در تیم های نفت تهران و پرسپولیس برابر آبی پوشان انجام داده، در شش بازی کلین شیت کرده است. همچنین این دروازه بان ملی پوش در سه دربی حضور داشته که در دو بازی دروازه اش را بسته نگه داشته است. بیرانوند از مجموع شش نیمه بازی در دربی، در پنج نیمه گلی از حریف دریافت نکرده است، اما سه گلی که او در نیمه اول دربی ۸۴ از استقلال خورد، باعث شکست تیمش در آن بازی شد.
 همچنین بیرانوند در دیدار مقابل استقلال برای چهارمین بار در فصل جاری کلین شیت کرد. این پنجاه و یکمین کلین شیت بیرانوند در دوران حضورش در لیگ برتر به حساب می آید که ۲۱ بازی از آن را برای پرسپولیس انجام داده است. نکته جالب در مورد بیرانوند اینکه این دروازه بان از ابتدای حضورش در پرسپولیس در لیگ شانزدهم موفق به ثبت ۲۱ کلین شیت شده است که این تعداد بیشتر گل های خورده پرسپولیس از ابتدای لیگ شانزدهم تا این هفته می باشد. پرسپولیس در این مدت ۲۰ بار از حریفان گل خورده است که ۱۶ گل را بیرانوند در درون دروازه بوده است. بیرانوند پیش از دربی، در ۵ بازی باشگاهی در ایران و آسیا و همچنین دو بازی دوستانه تیم ملی، تنها یک کلین شیت داشت و ۱۱ گل دریافت کرده بود. به این ترتیب، بیرانوند در ۳۲ بازی لیگ برتری خود برای پرسپولیس در ۲۱ بازی موفق به کلین شیت شده است.