تبیان، دستیار زندگی

پایان ساخت تندیس شهید حججی

علی‌اصغر یوزباشی هنرمند مجسمه‌ساز از پایان ساخت و رونمایی تندیس شهید محسن حججی طی این هفته در حوزه هنری خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شهید حججی

 
علی اصغر یوزباشی مجسمه‌ساز پیشکسوت که سال‌ها در این عرصه فعالیت دارد، با اعلام خبر ساخت تندیس شهید حججی گفت: برای ساخت این تندیس از عکس‌های منتشر شده این شهید در فضای مجازی بهره بردم و از عکسی که چفیه‌ای دور گردن و لبخندی بر لبان شهید است استفاده کردم.

 او ادامه داد: این تندیس در اندازه‌های طبیعی ساخته شده و قرار است روز دوشنبه 8 آبان ماه در مرکز تجسمی حوزه هنری از آن رونمایی خواهد شد. 

این هنرمند پیشکسوت با اشاره به آنکه خود را در وجود شهید حججی جست‌وجو می‌کند گفت: حججی خود من است و من خود حججی هستم. به این معنا که ما از هم جدا نیستیم؛ چراکه شهادت، فرهنگی است که بعد از انقلاب با آن رشد کرده‌ایم. حتی پسر من هم اگر فرصتش را پیدا کند، حججی دیگری خواهد بود. اگر من در آن سن بودم و موقعیت آن را داشتم هم حججی دیگری بودم. شرایطی است که انسان‌ها خودشان می‌خواهند به آن مقام دست پیدا کنند و کسی نمی‌تواند ما را وادار به این امر کند. ما هستیم که انتخاب می‌کنیم کدام مسیر را دنبال کنیم و ما مسیر شهید حججی را انتخاب کرده‌ایم.

وی با اشاره به آنکه بسیاری از آثاری که تاکنون ساخته است از دل برآمده‌ و ساخت آن بنا بر سفارش نبوده‌است، اذعان داشت: ساخت تندیس شهید حججی نیز از دل برآمد و بر اساس اعتقادات و تفکری که داشتم درصدد ساخت آن برآمدم.

مراسم رونمایی از تندیس شهید محسن حججی، اثر استاد علی اصغر یوزباشی، ساعت ۱۵:۳۰روز دوشنبه 8 آبان ماه در نگارخانه سوره حوزه هنری با حضور هنرمندان و هنردوستان برگزار خواهد شد.

طراحی، اجرا و نصب پرتره شهید دستغیب (خیابان شهید دستغیب تهران ۱۳۹۰)، طراحی، اجرا و نصب پرتره قیصر امین‌پور (پارک لاله ۱۳۹۰)، طراحی، اجرا و نصب پرتره فرج‌الله سلحشور (جشنواره فیلم مقاومت ۱۳۹۵) از کارهای اخیر یوزباشی است.

منبع: فارس