تبیان، دستیار زندگی

نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست

معاون اول رئیس جمهور گفت: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست؛ فرصتی که ظرفیت‌ رسانه‌ها را برای مردم و مسئولان تبیین می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اسحاق جهانگیری
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، بیان کرد: نمایشگاه مطبوعات میدان گفتگوست؛ خصوصاً در ارتباط با حوزه عمومی کشور. فرصتی است که نقش و ظرفیت‌ رسانه‌های مکتوب به مردم و مسئولان بیان شود.
وی گفت: نمایشگاه مطبوعات مکانی است که همه با هم در یک جا جمع شده و گفتگو می‌کنند. این گفتگوها بر ظرفیت‌های گفتمانی کشور اضافه می‌کند.
وی تاکید کرد: ما نباید از رسانه‌ها دوری کنیم و با رسانه باید کار کرد؛ حتی اگر زبان نقدش تند باشد. رسانه جای گفتن و آگاهی دادن است. مطبوعات محل ترویج اخلاق هستند، نه میدان بی‌انصافی. روزنامه‌ها مزرعه محبت هستند نه کشتزار نفرت و رسانه محل همگرایی و انسجام ملی است نه محل واگرایی. دولت وجود رسانه‌های مستقل، حساس، صریح و شجاع را به سود جامعه می‌داند. هرکس نتواند نقد رسانه‌های رسمی را تحمل کند، حتماً به راه خطا و اشتباه می‌رود. جامعه و نظام نیازمند خبرگزاری و مطبوعاتی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی داشته باشد.
معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر اهمیت امنیت شغلی اهالی رسانه گفت: مدیران مسئول و اهالی رسانه نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند. دولت، مجلس و قوه قضاییه مهمترین وظیفه‌شان این است که با قانون در کنار مطبوعات باشند. اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت کاری باید جدی گرفته شود. ما مسئولان از تعطیلی و زیان‌دهی مطبوعات باید نگران باشیم و چاره‌اندیشی کنیم؛ چرا که مطبوعات محرک توسعه هستند. اگر ایران توسعه پیدا کرده است، یکی از ثمراتش رشد و توسعه مطبوعات است.
رسانه ها نباید لکنت زبان داشته باشند
وی با اشاره به نقش توأمان رسانه و دولتمردان در توسعه کشور گفت:  از همه رسانه‌ها برای مشارکت جدی در جهت توسعه کشور انتظار همکاری داریم. ما می‌توانیم با هم گفتگو کنیم و به توافق برسیم و مشکلات و چالش‌های پیش رویمان را برطرف کنیم.  ما نیاز داریم چرخ‌های اقتصادیمان سریع‌تر بچرخد و باید بیش از ۱۲ درصد رشد سالانه شغل داشته باشیم. ما برای اطلاع‌رسانی درباره این امور به همه، به همکاری اهالی رسانه نیاز داریم. ما برای جلوگیری از فساد نیاز داریم که رسانه‌ها پای در عرصه بگذارند و همه نهادها باید در برابر آنها پاسخگو باشند‌. رسانه ها برای بیان بحران ها و جلوگیری از فساد، نباید لکنت زبان داشته باشند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان