تبیان، دستیار زندگی

عفونت قارچی و علائم آن چیست؟

عفونت‎های قارچی نوعی از عفونت واژن است که در زنان باردار شایع است. علائم عفونت قارچی شامل سوزش هنگام ادرار، ترشحات، خارش و... است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رابطه جنسی، عفونت، عفونت قارچ، بارداریف مهبل، رابطه جنسی، سلامت ، بیماری ها، بیماری زنان
عفونت قارچی چیست؟
عفونت قارچی نوعی رایج از عفونت واژن است که بخصوص در زنان باردار بسیار رایج است. این عفونت ها که "کاندیدیاز" واژن نیز نامیده می‎شود، توسط قارچ‎های میکروسکوپی در خانواده کاندیدا و به ویژه توسط قارچی به نام کاندیدا آلبیکانس ایجاد می‎شوند. این غیر معمول نیست که به مقدار مشخصی قارچ در مهبل (واژن) و همچنین در دستگاه گوارش وجود داشته باشد. قارچ تنها زمانی یک مشکل به حساب می‌آید که آنقدر سریع رشد کند میکروارگانیسم‎های دیگر رقابت کرده و میزان آن از حد معین فراتر برود.

سطح بالاتر استروژن در دوران بارداری باعث می‌شود که مهبل (واژن) گلیکوژن بیشتری تولید کند که همین امر نیز رشد قارچ‌ها را ساده‌تر و محتمل‌تر می کند. برخی از محققان فکر می‎کنند که استروژن همچنین ممکن است بر رشد قارچ اثر مستقیم داشته باشد، بدین صورت که باعث رشد سریع‌تر آن شده و کاری کند که قارچ‌ها راحت‌تر به دیواره‌های مهبل (واژن) بچسبند.

درمان عفونت قارچی
شما همچنین زمانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنید نیز بیشتر مستعد ابتلا به عفونت قارچی می‌شوید، به خصوص اگر شما این درمان را غالبا یا به مدت طولانی انجام دهید. چرا که در این درمان، آنتی بیوتیک  علاوه بر کشتن باکتری‎های مورد نظر، باکتری‌های طبیعی محافظ در مهبل (واژن) را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد و بدین ترتیب قارچ‎ها به آسانی و بدون مانع در واژن رشد می‎کنند. اگر عفونت‎های قارچی به خوبی درمان نشود امکان ابتلا فرزندتان به این قارچ بیشتر خواهد شد.

علائم عفونت قارچی چه هستند؟
اگر شما دچار علائم عفونت قارچ شده باشید به احتمال زیاد علائم آن شما را کلافه خواهد کرد، مگر اینکه هر چه سریع‎تر نسبت به درمان اقدام کنید. هر چند برخی علائم نیز گاهی اوقات می‎آیند و به خودی خود از بین می‎روند. این علائم شامل موارد زیر هستند:

ناراحتی یا درد به هنگام برقراری رابطه جنسی؛
خارش، سوزش، درد و قرمزی در مهبل (واژن) و لبه‌ها (و گاهی اوقات تورم)؛
ترشحات بدون بوی واژن است که اغلب سفید و خامه ای شکل هستند؛
سوزش هنگام ادرار (ادرار با اندام تناسلیتان که در حال حاضر تحریک شده اشت، برخورد کرده و موجب سوزش آن می شود).
منبع : کلیک سلامت
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.