تبیان، دستیار زندگی

استاندارد آزمایش موشک‌های بالستیک

نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت این کشور به ایران اجازه نمی‌دهد «استاندارد» آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد را زیر پا بگذارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
هیلی
به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بحبوحه شایعه‌ها مبنی بر تغییراتی ناگهانی در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و بلاتکلیفی درباره آینده شغلی رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه این کشور، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان گفت علاقه‌ای به عزیمت به واشنگتن ندارد. او گفت: «من از بودن در نیویورک (مقر سازمان ملل) خوشحالم.»
قرار نیست تیلرسون کناره‌گیری کند
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در صورت کناره‌گیری تیلرسون، قرار است ترامپ به وی پیشنهاد سمت وزارت امور خارجه را بدهد، گفت: قرار نیست چنین اتفاقی رخ دهد و من چنین سمتی را بر عهده نمی‌گیرم.
هیلی همچنین گفت قصد ندارد به زمزمه‌ها درباره تغییرات احتمالی در کابینه یا شکاف رو به گسترش در حزب جمهوری‌خواه صحبت کند.
او درباره رابطه اش با تیلرسون گفت: «من با او در نشست‌های معمول دیدار می‌کنم. کل تیم ما سخت کار می‌کند.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در مصاحبه روز جمعه‌اش، از ترامپ که با انتقادات درون حزبی مواجه است، دفاع کرد و گفت: «جمهوری‌خواهان با هم گفتگو می‌کنند.»
هیلی با اشاره به گفتگو‌های خصوصی‌اش با ترامپ درباره خشونت‌های شارلوتسویل که اظهارات نژادپرستانه ترامپ باعث شدت گرفتن آن‌ها شد، گفت: آنطور که بسیاری افراد تصور می‌کنند ترامپ رهبری تفرقه‌افکن نیست؛ بلکه وی دلسوز است!
آمریکا مجبور به مبارزه با افراط‌گرایی است
او یا اشاره به کشته شدن ۴ سرباز آمریکایی در حمله افراد مسلح در نیجر گفت: «ما در خاورمیانه با این پدیده (افراط‌گرایی) برخورد می‌کنیم تا مجبور نباشیم در داخل آمریکا با آن مواجه شویم. این رویکردی است که در آفریقا نیز داریم. ما باید با این شرایط اینجا مقابله کنیم تا در داخل آمریکا با آن مواجه نشویم.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: وقتی افراط‌گرایی ظهور پیدا می‌کند، آمریکا مجبور به برخورد با آن خواهد بود.
هیلی با اشاره به اوضاع وخیم حقوق بشر در بسیاری از کشور‌های آفریقایی گفت: آن‌ها باید با تضمین آموزش بهتر، ریشه افراط‌گرایی را متوقف کنند.
او در بخشی دیگر از این مصاحبه با حمایت قاطع از موضع آمریکا در محدود کردن پذیرش آوارگان گفت: کیفیت زندگی در کشور‌های میزبان باید تضمین شود و تلاش‌هایی برای حل مناقشات باید صورت گیرد تا مردم بتوانند به خانه‌هایشان بازگردند.
آمریکا به ایفای نقش خود در سوریه پس از سرنگونی داعش ادامه می‌دهد
نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه مصاحبه با سی‌ان‌ان با بیان اینکه آمریکا به ایفای نقش در سوریه پس از سرنگونی داعش ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «کار ما هنوز تمام نشده است.»
هیلی در ادامه ادعا کرد: «روز‌های باقی ماندن اسد در قدرت به شماره افتاده است. اینطور نیست که ما قصد داشته باشیم اسد را بیرون کنیم، اما اجازه نمی‌دهیم تسلیحات شیمیایی در سوریه وجود داشته باشد.»
او همچنین مدعی شد: «روسیه اکنون دست در دست اسد گذاشته است و می‌گوید تسلیحات شیمیایی خوب است.»
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بر موضع خود درباره روسیه به صورت کلی‌تر تاکید کرد و گفت: آمریکا با روسیه در مقاطعی که بتواند همکاری می‌کند و هرجایی که رفتار ثبات‌زدا یا تجاوزی را مشاهده کند، با آن‌ها مقابله می‌کند.
آمریکا تلاش می‌کند مانع از آزمایش موشک‌های بالستیک ایران شود
هیلی افزود آمریکا تلاش می‌کند مانع از آزمایش موشک‌های بالستیک ایران شود و گفت: جامعه بین‌المللی آزمایش موشک‌های دوربرد کره شمالی را که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، نپذیرفته و همین «استاندارد» باید بر ایران نیز اعمال شود.
او در ادامه این مصاحبه پرسید: «چرا شما به ایران اجازه می‌دهید از این استاندارد عبور کند؟»
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرد تلاش‌های دیپلماتیک به زودی این احساس را در کره شمالی به وجود می‌آورد که به سبب برنامه‌های موشکی و تسلیحات هسته‌ای‌اش به شدت با فشار مواجه است.
فشارها بر کره شمالی باعث می‌شود این کشور تغییر مسیر خود را بررسی کند
نیکی هیلی افزود تاثیر تحریم‌های فزاینده علیه کره شمالی آغاز شده است و به زودی این کشور مجبور می‌شود دست‌کم تغییر مسیر خود را مورد بررسی قرار دهد.
او گفت: «تصور کنید نود درصد از تجارت شما قطع شود، سی درصد از نفت شما قطع شود. هیچ راهی وجود ندارد تا از تاثیرپذیری این اقدامات در امان بود.»
هیلی گفت: سفر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، به شبه‌جزیره کره نشان داد آمریکا آماده هر کاری است، اما تاکید کرد آمریکا جنگ نمی‌خواهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان