تبیان، دستیار زندگی

نایب قهرمانی معلولان

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران نایب قهرمان آسیا و اقیانوسیه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بسکتبال
به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران با شکست برابر استرالیا در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، به عنوان نایب قهرمانی این رقابت ها بسنده کرد. در دیدار نهایی مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، امروز شنبه تیم ملی استرالیا مقابل تیم ملی کشورمان به برتری ۸۰ بر ۵۴ دست یافت و قهرمان شد.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان با شکست در این دیدار به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد ضمن اینکه پیش از این بار صود به جمع چهار تیم برتر صاحب سهمیه جهانی نیز شده بود. این تیم  در مرحله گروهی این مسابقات با تیم های عربستان، نیوزلند و تایلند هم گروه بودند و با غلبه بر هر سه تیم به عنوان تیم اول گروه C به مرحله یک چهارم راه یافتند. چین حریف ایران در مرحله یک چهارم نهایی بود و ملی پوشان کشورمان با شکست میزبان به نیمه نهایی رفتند و در این دیدار نیز با غلبه بر ژاپن به عنوان فینالیست رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه شناخته شدند.
دیدار رده بندی این دوره از مسابقات نیز بین تیم های ژاپن و کره برگزار شد و تیم ژاپن توانست با نتیجه ۶۸ بر ۵۴ حریف را شکست داده و به عنوان سومی این مسابقات راه یابد.
در بخش زنان نیز تیم چین به عنوان قهرمانی دست یافت، استرالیا نایب قهرمان شد و عنوان سوم و چهارم نیز به ترتیب به تیم های ژاپن و ایران رسید.
رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۴ تیم در بخش مردان و ۴ تیم در بخش زنان از یکم آبان ماه به میزبانی پکن آغاز شد و امروز به کار خود پایان داد.
منبع: مهر